متدولوژی Agile

شکست در پروژه ها Agile را بوجود آورد!
طبق تحیقات انجام شده توسط سازمان IEEE، حدود نیمی از پروژه های نرم افزاری با شکست مواجه میشوند یا اصطلاحا Fail میشوند. عمده دلایل شکست پروژه های نرم افزاری عبارتند از :
۱-   
زمانبندی نا مناسب
۲-   
کیفیت پائین در تولید نرم افزار
۳-   
ارتباط نداشتن با مشتری
۴-   
تحلیل نادرست نیازمندی ها
۵-   
کمبود در تست کردن نرم افزار
بعد از پیدا کردن دلایل شکست پروژه، Agile راه کارهای مناسب جهت توسعه مناسب آن را ارائه می دهد. از دیدگاه این متدولوژی، مشتری یکی از مهمترین افراد در تولید پروژه است، زیرا اصلا پروژه برای مشتری است و تنها کسی که از نیازمندی های واقعی نرم افزار مطلع است، در واقع خود اوست. برای رفع مشکل تحلیل نادرست نیازمندی ها، از دیدگاه Agile نیازمندی های مشتری توسط تیم توسعه باید به یک ویژگی در نرم افزار تبدیل شود تا بتوان بوسیله این ویژگی ها، امکان سنجی صحیحی برای آن انجام داد.
 Agile  برای چه پروژه هایی مناسب است؟
گاهی اوقات شرکت ها با پروژه هایی روبرو می شوند که هیچ تجربه ای در آن ندارند. به همین علت ممکن است تیم پروژه با خطاهای تکراری و غیر قابل پیش بینی روبرو شود و وقت آنها به هدر برود. بنابراین استفاده از روشی مناسب که بتواند در این نوع پروژه ها به تیم کمک کند بسیار ضروری است. همچنین شرکت ها ممکن است با پروژه هایی روبرو شوند که نیازمند تغییر و ارتباط پیوسته با مشتری است. پس استفاده از Agile در این گونه شرکت ها منجر به مشتری راضی، محصولی خوب و همچنین دادن انگیزه به تیم توسعه می شود.

در این مقاله درباره فرایند Agile-Scrum و اینکه چگونه یک توسعه دهنده میتواند در روش Agile نقش و ارزش داشته باشد.در مورد روش Agile و Scrum صحبت خواهد شد و میتواند برای شرکت های بزرگ بسیار مفید واقع شود.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *