ERP چیست؟

بدین ترتیب، مثلا بخش مالی می تواند بداند که آیا اقلام سفارش داده شده، از انبار حمل شده اند یا خیر. امروزه اکثر عرضه کنندگان نرم افزار های ERP، از قابلیت انعطاف زیادی برخورداراند. به گونه ی که شما می توانید بدون خرید کل بسته نرم افزاری، فقط قسمتهای مورد نیاز خود را نصب کنید. به عنوان مثال بسیاری از شرکتها فقط نرم افزار ERP مربوط به بخش خدمات عمومی یا منابع انسانی را تهیه و نصب می کنند.
ارائه تعاریفی بری ERP می تواند به شناخت بهتر شما در مورد معنا و مفهوم ERP کمک شایانی را نماید.

  • ERP را می توان به عنوان نرم افزار یکپارچه ی تعریف نمود که داری اجزاء و یا ماژولهایی برای برنامه ریزی، تولید، فروش، بازاریابی، توزیع، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت پروژه، مدیریت خدمات و نگهداری و تعمیرات، مدیریت حمل و نقل و بازرگانی الکترونیک است. معماری و ساختارERP بگونه ای است که یکپارچگی و جمعیت اطلاعات سطح سازمان را فراهم نموده و جریانی روان از اطلاعات بین بخشهای مختلف سازمان فراهم می آورد.
  • روشی بری برنامه ریزی و کنترل موثر تمامی منابع مورد نیاز بری دریافت، تولید، ارسال و پاسخگویی به نیاز های مشتریان، درشرکتهی تولیدی، توزیعی و خدماتی.
  • ERP یک بسته نرم افزاری تجاری است که هدف آن یکپارچگی اطلاعات و جریان اطلاعات بین تمامی بخشهای سازمان از جمله مالی، حسابداری، منابع انسانی، زنجیر عرضه و مدیریت مشتریان است.
  • سیستمهای ERP سیستمهای اطلاعاتی قابل تغییر و تنظیمی هستند که اطلاعات فرآیند های مبتنی بر اطلاعات در سازمان را در درون واحدهای سازمانی و بین آنها یکپارچه می نماید.
  • ERP یک پایگاه داده، یک برنامه کاربردی و یک واسط یکپارچه در تمامی سازمان است.
  • ERP سیستمهای مبتنی بر کامپیوتر هستند که برای پردازش تراکنشهای سازمان طراحی شده اند و هدف آنها تسهیل برنامه ریزی، تولید و پاسخگویی به موقع به مشتریان در محیطی یکپارچه است.
  • ERP یک بسته نرم افزاری استاندارد مشتمل بر چندین ماژول مرتبط و یکپارچه است که کلیه فرآیند های تجاری یک سازمان را اعم از تولید، منابع انسانی، مالی، بازاریابی و فروش و… پشتیبانی می نماید و منجربه یکپارچگی وظایف(Functions) در سازمان می شود.
  • ERP یک راه حل سیستمی مبتنی بر فناوری اطلاعات است که منابع سازمان را توسط یک سیستم به هم پیوسته به سرعت و بادقت و کیفیت بالا در کنترل مدیران سطوح مختلف سازمان قرار می دهد تا بطور مناسب فرآیند برنامه ریزی و عملیات سازمان را مدیریت نماید.
  • ERP به مثابه ستون فقرات اطلاعاتی یک سازمان از لحاظ بانک های اطلاعاتیفرآیند های سازمانی محسوب شده و به منزله نرم افزاری بری پشتیبانی فرآیند های داخلی سازمان است.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *