فلش پلیر چیست و چه کاربردی دارد

برخی از مشکلات فلش پلیر در اندروید را نیز در این لینک بخوانید و کمی درباره نرم افزار Flash که برای طراحی انیمشن و یا کارهای گرافیکی چند رسانه ای میباشد بیشتر بدانید !

برای بهره گرفتن از این امکانات باید آخرین نسخه این نرم افزار بر روی سیستم عامل شما نصب شده باشد در غیر این صورت شما قادر به تماشای آنلاین ویدئوها یا حتی بنرهای فلش که با فرمت FLV هستند، نخواهید بود. این نرم افزار قدرتمند به شما اجازه میدهد تا Animation ها و سرگرمی های تحت وب را با کیفیتی بسیار عالی مشاهده کنید به علاوه در کارهای سنگین و پردازش های گرافیکی دشوار سریع تر و راحت تر عمل کرده و کارایی Laptop و PC را بالا میبرد.این برنامه مبتنی بر مرورگر است که به سه دسته تقسیم میشود:۱-ActiveX 2- NPAPI 3.PPAPI

نسخه ی ActiveX مخصوص مرورگر Internet Explorer و یا مرورگرهایی میباشد که Base آنها بر پایه ی اینترنت اکسپلورر باشد همانند: Maxthon یا Avant
نسخه ی دیگر این نرم افزار NPAPI میباشد که تنها مخصوص مرورگرهایی است که قابلیت Add کردن پلاگین هارا دارا باشد مثل: Mozilla Firefox و اما اخرین نسخه این نرم افزار PPAPI میباشد که برای مرورگرهای Chrome, Chromium ,Opera و هر مرورگری که بر پایه ی موتور Chromium نوشته شده باشد

چندی پیش گوگل راه خود را از NPAPI جدا نمود و تصمیم به استفاده از نسخه PPAPI گرفت.

آموزش نصب فلش پلیر Flash Player

۱٫تمام مرورگرهای خود را ببندید
۲٫
فایل را اجرا کرده و تیک گزینه ی زیر را بزنید تا INSTALL فعال شود

ادوبی فلش پلیر (انگلیسی: Adobe Flash Player) (با عنوان شاک‌ویو فلش (به انگلیسی: Shockwave Flash) در اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس)[۲] یا به اختصار فلش‌پلیر، نرم‌افزاری رایگان برای مشاهده فایل‌های چندرسانه‌ای، اجرای برنامه‌های غنی اینترنتی و ویدئو و صدا و محتوای ایجاد شده بر روی پلت‌فرم ادوبی فلش است. فلش پلیر می‌تواند در یک مرورگر وب به عنوان یک افزونه مرورگر یا بر روی دستگاه‌های تلفن همراه پشتیبانی و اجرا شود.[۳] فلش پلیر توسط ماکرومدیا ایجاد شده بود و پس از مالکیت آن توسط ادوبی، در حال حاضر توسط این شرکت در حال توسعه و توسط آن توزیع می‌شود.

فلش پلیر دارای پایگاه گسترده‌ای از کاربران، با بیش از ۹۰٪ نفوذ در رایانه‌های شخصی متصل اینترنت و فرمت رایج برای بازی، انیمیشن، و واسط‌های گرافیکی کاربر تعبیه شده در صفحات وب است. ادوبی ادعا می‌کند که بیش از ۴۰۰ میلیون از کل بیش از ۱ میلیارد دسکتاپ متصل به اینترنت، در ظرف شش هفته پس از انتشار، اقدام به روز رسانی به نسخه جدید فلش پلیر می‌کنند.[۴]

Adobe Flash Player استانداری برای رساندن و نمایش محتوای چندرسانه ای وب با حجم بالاست. طراحی ها ، انیمیشن ها ، و رابط های کاربری به سرعت در همه ی مرورگرها توسعه یافته اند و باعث حذف تعداد زیادی کاربر وب شده اند .
Adobe Flash Player
نرم افزاری است که برای توزیع dream ، ویدئو صدا و چند رسانه ای در کامپیوتر و یا موبایل مورد استفاده قرار می گیرد. فلش پلیر توسط شرکت macromedia ساخته شده است اما در حال حاضر توسط شرکت adobe در حال توسعه و تولید نسخه های جدید می باشد.

آخرین نسخه ی ادوب فلش پلیر برای بیشتر سیستم عامل ها مانند ویندوز ، لینوکس ، Solaris و mac os قابل استفاده می باشد. پلاگین فلش پلیر نیز می تواند برای نسخه های قدیمی مرورگرها دانلود شود. هر نسخه ای از پلاگین برای مرورگرهایی مانند Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Chrome or Safari سازگار است.
Flash Player
فایل های swf را اجرا می کند . فایل های swf صدا، تصویر و دیگر گونه های محاوره ای را در بر می گیرند. زمانیکه فایل ها ساخته می شوند ، توسط Flash player پخش می شوند. Flash player می تواند به عنوان پلاگینی در مرورگر و یا به عنوان یک پخش کننده استاندارد مورد استفاده قرار بگیرد.
تعدادی سیستم عامل موبایل نیز وجود دارد که از فلش پلیر پشتیبانی می کنند. Apple iOS, Android BlackBerry Tablet نمونه ای از این سیستم ها عامل هستند که  فلش را به عنوان یک برنامه کاربردی استاندارد شناسایی می کنند و سیستم عامل هایی مانند Maemo, PS3, Pocket PCs and Windows Mobile این امکان را از طریق مرورگرهای اینترنت اجرا می نمایند.
Macromedia Flash
از چندین فرمت فایل پشتیبانی می کند مانند xml ,JSON,AMF,SWF و فرمت هایی که توسط ادوب فلش پلیر پشتیبانی می شوند شامل  Mp3, FLV, PNG, JPEG, GIF , RTMP هستند.
جدیدترین نسخه ی Adobe Flash Player امنیت و حریم خصوصی بیشتری را ارائه می دهد. ویژگی های دیگری مانند پشتیبانی از webcam، پردازش شتاب دهنده ی گرافیکی ، رمزگشایی ویدئو و تقویت رمزگذاری نرم افزارها برای دوربین نیز در این برنامه وجود دارند. در لینک ذیل می توانید اقدام به دانلود مستقیم فلش پلیر نمایید.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *