آشنایی با برنامه Groove music و نقش ان در کامپیتر

به نام Xbox Music مشهور بود. مایکروسافت تصمیم گرفت که بودن Xbox در نام این برنامه را حذف کند زیرا منجر به گیجی غیرضروری را برای مصرف کنندگان می شود، بخاطر این که برای استفاده از این برنامه به کنسول Xbox نیاز ندارید.

در حال حاضر، این برند چند نام دارد. در پلت فرم های Xbox, Windows Phone, Ios و Android هنوز از نام Xbox Music و نام Groove در سیستم عامل Windows 10 است. در نهایت، این نام های باقی مانده Xbox Music نیز تعویض می شوند.

Streaming

 با داشتن Groove Music Pass ( یا Xbox Music Pass) ، به کاتالوگ موسیقی آنلاین میکروسافت برای اجرا یا دانلود موسیقی برای استفاده به صورت آفلاین دسترسی خواهید داشت. این رمز عبور در Windows 10 ، Windows Phone, iOS, Android, Xbox و وب معتبر است و قیمت های ماهانه در هر ناحیه متغیر است. برای ثبت نام نیازی به حساب میکروسافت نیست، اگر چه اگر سیستم عامل ویندوز ۱۰ بر روی دستگاه شما نصب است، به احتمال زیاد یک حساب میکروسافت دارید.

در صورتی که می خواهید موسیقی را دانلود کنید تا بدون نیاز به اینترنت گوش دهید، به چند مساله باید توجه داشته باشید. شما می توانید با فشار دادن بر روی سه نقطه و انتخاب “Download” آلبوم، آهنگ، لیست پخش آفلاین داشته باشید. شما باید به خاطر داشته باشید که میی توانید در هر زمان در ۵ دستگاه موسیقی آفلاین داشته باشید. بنابراین مطمئن شوید که به حساب خود بروید (از طریق منوی تنظیمات در برنامه) و مطمئن شوید که هر دستگاه قدیمی غیرفعال شده است. شما می توانید هر دستگاه را هر ۳۰ روز به روز رسانی کنید.

موسیقی محلی

 چه کلکسیونی از موسیقی های شخصی از منابع خود داشته باشید یا از طریق فروشگاه های آنلاینی مثل iTunes و Google Play انها را گردآوری کرده اید، برنامه Groove در سیسم عامل ویندوز ۱۰ آن را کاتالوگ بندی می کند و برنامه شما پخش می کند. در اغلب موارد، تنها چیزی که باید بدانید این است که موسیقی در کدام قسمت از رایانه ذخیره می شود و به برنامه بگویید که کجا آن را پیدا کنید.

تنظیمات اصلی

 برنامه Groove در واقع بسیار ساده است. هیچ لیست بزرگی از منوها و تنظیمات گیج کننده وجود ندارد و به آسانی می توان با آن کار کرد. در ادامه بعضی از تنظیمات اصلی و کاربرد آنها توضیج داده می شود.

Groove Music Pass

  • مدیریت دستگاه ها: شما تنها می توانید موسیقی را برای استفاده به صورت آفلاین به طور همزمان در پنج دستگاه ذخیره کنید. از این گزینه استفاده کنید تا هر دستگاه را هر ۳۰ روز یک بار مجددا شناسایی کند.
  • آزاد کردن یک کد: در صورتی که یک قبض رسید برای ثبت نام دارید، بر روی این گزینه کلیک کنید و کد را برای تایید حساب خود وارد کنید.

Music on this PC

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این تنظیمات به بخش موسیقی محلی بروید.

Downloads

  • به صورت خودکار آهنگ هایی را دانلود می کند که شما از Groove music اضافه می کنید: در صورتی که می خواهید هر چیزی که به کلکسیون اجرای خود اضافه می کنید به صورت آفلاین در دسترس باشد، این گزینه را در حالت “on” قرار دهید.

Media info

  • به صورت خودکار داده ها و آثار گم شده را بازیابی و بروز رسانی می کنید: در صورتی که برای مرتب سازی کلکسیون موسیقی خود حساس هستید، مطمئن شوید که این گزینه را فعال کنید تا هر آلبوم هنری که جایی گم کرده اید را جایگزین کند. هیچ چیز بدتر از یک کاور آلبوم خالی نیست!
  • قبل از تکمیل خرید یا مدیریت حساب از من درخواست ورود کنید: این گزینه مخصوصا وقتی کارآمد است که به افراد دیگر اجازه می دهید که از رایانه شما استفاده کنند،.در اصل این مانعی است که از خرید یا تغییر بدون اجازه در تنظیمات حساب و دستگاه های مجاز شما جلوگیری می کنند. تا زمانی که هیچ کس رمز حساب مایکروسافت شما را نمی داند، این گزینه را فعال کنید و مانع از دسترسی افراد به برنامه شوید.

Reset

در صورتی که می خواهید لیست های پخش و هر چیزی که از Groove catalog اضافه کرده اید را حذف کنید از این گزینه استفاده کنید.

Background

تم تیره را می پسندید یا تم روشن؟

Streaming your own music from OneDrive

Groove علاوه بر این که امکان اجرای موسیقی را از کاتالوگ آنلاین خود را فراهم می کند، همچنین با استفاده از OneDrive ، قفل کننده ابر (cloud locker) شخصی شما را ایجاد می کند. با اضافه کردن موسیقی به OneDrive، شما می توانید برنامه های Groove یا Xbox Music را اشاره کنید تا در کلیه دستگاه ها آن را اجرا کنید.

انتخاب و اجرای موسیقی

  ما هر چیزی که باید در مورد اضافه کردن موسیقی به برنامه Groove بدانید را اشاره کرده ایم، اما پیدا کردن آهنگی برای اجرا به چه شکل انجام می شود؟ در صورتی که از برنامه قدیمی Xbox Music در ویندوز ۸٫۱ استفاده کرده اید، احتمالا با چیزی که در Groove مشاهده می کنید آشنا هستید. سه نوار اصلی “Albums” “Artists” و “Songs” هستند. هر کدام با برچسب اختصاصی خود فیلتر انجام می دهند و کل کلکسیون را به صورت محلی و آنلاین نشان می دهند که مرتب سازی شده اند.

آلبوم ها به صورت مربع، هنرمندان به صورت دایره و آهنگ ها به صورت یک لیست بزرگ نمایش داده می شوند.

علاوه بر این نوارهای “Radio” و “Explore” را داریم که هر دو از Xbox Music عرضه می شوند. در نوار Radio شما می توانید ایستگاه های اجرایی را بر اساس هنرمند، آهنگ یا آلبوم مشخص تعیین کنید، در حالی که نوار Explore به شما محتواهایی مثل what’s new (موارد جدید) را از کاتالوگ Groove نشان می دهد.

روش های متعددی برای کار با موسیقی در حین پخش وجود دارد. نواری که در ته پنجره وجود دارد زمان بندی و کنترل های پخش را در دسترس شما قرار می دهد. اما در صورتی که موس را بالای آیکن Groove در نوار وظیفه قرار دهید، دکمه های کنترل کوچکی برای پخش/توقف، بازگشت به عقب، رفتن به جلو ارائه می کند.

و در صورتی که می خواهید موسیقی به صورت تمام صفحه اجرا شوید، این گزینه نیز برای شما وجود دارد. شما پس زمینه تصاویر مرتبط با هنرمند، متن و موارد اندک دیگری را دریافت می کنید. تقریبا مشابه با وضعیت تمام صفحه در Xbox One.

لیست پخش

 تا به حال مشخص کردیم که چگونه لیست پخش های موجود iTunes را عرضه کنیم، اما ایجاد پخش لیست مخصوص خود در این برنامه به چه شکل است؟ این کار فوق العاده ساده است و می توانند در دستگاه های مختلف نیز همگام سازی شوند. ایجاد یک پخش لیست ساده است. گزینه “New playlist” در نوار کناری وجود دارد، کافی است آن را فشار دهید و نامی بر روی آن بگذارید.

اکنون، هر موقعی که موسیقی جدیدی را به کلکسیون خود اضافه کنید یا همچنین در آهنگ های موجود، گزینه “Add to” گزینه “Add to playlist، را در اختیار شما قرار می دهد. این گزینه را فشار دهید و انتخاب خود را انجام دهید.

۴۱۲

برچسبapp Groove Music Windows 10 آموزش

 

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *