iPad Mini چگونه کار می کند



اما همه چیز تغییر کرده است اپل ۲۳ اکتبر ۲۰۱۲ اعلام کرد که اپل مینی، یک تبلت ۷٫۹ اینچی (۲۰٫۱ سانتیمتری) با قیمت ۳۳۰ دلار قیمت دارد. این بار، اپل یک دسته بندی جدید را ایجاد نمیکند – برای کسی که در حال حاضر یک موفقیت اثبات شده است، به دنبال آن میگردد.

اپل مینی نزدیک به اپل طراحی بزرگتر اپل است. صفحه نمایش نسبتا ۴: ۳ را پشتیبانی می کند، بنابراین برنامه های اپل موجود فقط به مینی نگاه خواهند کرد. این تبلت حتی از قطعاتی استفاده می کند که یک بار iPads های قدیمی را طراحی کرده اند، اما بدن تبلت کوچک بسیار نازک تر و سبک تر از تبلت کامل اپل است. در حقیقت، مینی اپل حتی سبکتر از آمازون Kindle Fire و Google Nexus 7 است، با اینکه دستگاهی به طور کلی بزرگتر است.

در چند صفحه بعد، ما به طراحی اپل مینی، سخت افزار آن، چگونگی آن از دیگر تبلت ها در بازار متفاوت است و به همین دلیل است که اپل تصمیم گرفت که مینی تبلت ها خیلی بد نیستند.

 

مینی سخت افزار و طراحی اپل

مینی اپل اندازه ۷٫۹ اینچ (۲۰٫۱ سانتیمتر) با ابعاد ۵٫۳ اینچ (۱۳٫۵ سانتیمتر) و ضخامت ۰٫۲۸ اینچ (۰٫۷ سانتیمتر) دارد. وزن آن ۰٫۶۹ پوند (۳۱۳ گرم) است – کمتر از نصف وزن نسل چهارم اپل، که وزن آن ۱٫۴۶ پوند (۶۸۰ گرم) است مانند دستگاه های لمسی دیگر اپل، چهره جلو iPad Mini بر روی صفحه نمایش آن غالب است. با این حال، بر خلاف اپل بزرگتر، قاب مینی در برابر هر چهار طرف دستگاه برابر نیست. برای ساختن مینی به اندازه کوچک که ممکن است از یک دست نگه داشته شود، اپل قاب را در سمت چپ و راست iPad Mini کوچک کرده است. در بالا و پایین، هنوز هم فضای زیادی برای قرار دادن دکمه صفحه اصلی و دوربین جلویی وجود دارد.

همانطور که در iPad بزرگتر، دکمه روشن / خاموش مینی در لبه بالایی دستگاه نشسته است و حجم آن و دکمه قفل / سکوت در سمت راست واقع شده است. جک هدفون در لبه بالایی قرار گرفته است، در حالی که یک بلندگو و رعد و برق کانکتور در پایین هستند. آیپد مینی دارای بلندگوی استریو است، بر خلاف بلندگو mono که در قرص بزرگتر یافت می شود. قبل از سال ۲۰۱۲، دستگاه های تلفن همراه اپل با یک کانکتور بارانداز ۳۰ پین متصل به کامپیوتر، شارژر و لوازم جانبی است. با آیفون ۵، نسل چهارم اپل و آیپد مینی، اپل به یک اتصال کوتاه رعد و برق کوچک تبدیل می شود که استاندارد آن پیشرفت خواهد بود.

مینی در انواع سفید و سیاه مانند تبلت با ابعاد بزرگ است، هرچند با یک تفاوت: پشت مگاپیکسل سیاه رنگ، به جای نقره ای از iPad معمولی است. در داخل، مینی می تواند برای نسخه ی کاملی از تبلت اپل که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، منتقل شود. این پردازنده بر روی پردازنده دو هسته ای ۱GHz A5 که در مارس ۲۰۱۱ معرفی شده در iPad 2 معرفی شده است. همچنین بر روی همان تراشه گرافیکی دو هسته ای و ۵۱۲ مگابایت رم موجود در آن دستگاه [منبع: اپل].

با وجود داشتن یک باتری ۱۶ وات ساعت، که بسیار کوچکتر از باتری در نسل چهارم اپل است، اپل ادعا می کند که مینی ۱۰ ساعت عمر باتری را در استفاده معمولی ارائه می دهد. با توجه به صفحه نمایش کوچکتر و پردازشگر قدیمی آن، مینی دستگاهی کمتری نسبت به iPad دارد. اما با وجود اندازه و قیمت پایین آن، iPad Mini دارای همان ویژگی های سخت افزاری استاندارد است، از جمله WiFi، سنسور حرکت (شتاب سنج، ژیروسکوپ)، وب کم ۷۲۰ پیکسل و دوربین ۵ مگاپیکسل عقب

 

 

iPad Mini نرم افزار و Ios

آیا تا به حال آیفون یا iPad دارید؟ گوش دادن به موسیقی و بازی در iPad لمسی؟ به یک تلفن دوست دقت کردید و از طریق صدها برنامه مرور کردید؟ اگر چنین است، شما دقیقا می دانید چه چیزی در مورد iPad Mini انتظار می رود. همه چیز در اینجا کاملا دقیق است. مینی همه برنامه های منتشر شده برای پلتفرم iOS اپل را شامل می شود، از جمله برنامه های طراحی شده برای آی فون، کسانی که به طور خاص برای iPad ساخته شده اند، و کسانی که برای هر دو دستگاه به خوبی بازی می کنند، اجرا می شود.

برنامه های iOS طراحی شده اند که در قطعنامه های خاص اجرا شوند، که برای اپل زمانی که شرکت تصمیم به ساخت صفحه های با وضوح بالاتر داشت، یک چالش بود. هنگامی که اپل صفحه نمایش شبکیه چشم را با آی فون معرفی کرد، با دو برابر تعداد پیکسل ها در هر محور، از ۳۲۰ به ۴۸۰ تا ۶۴۰ به ۹۶۰، دو برابر شد. چهارپایه تراکم پیکسل، اپل ادعا کرد که پیکسل های فردی قابل تشخیص نیستند چشم انسان در فاصله از راه دور مردم به طور معمول گوشی های هوشمند را نگه می دارند و برای یک تصویر بسیار تیزهوش ساخته می شوند. هنگامی که اپل سومین نسل iPad را با صفحه نمایش شبکیه معرفی کرد، همین امر را انجام داد، رزولوشن ۱۰۲۴ را از ۷۶۸ به ۲۰۴۸ تا ۱۵۳۶ افزایش داد. توسعه دهندگان دوباره می توانستند نسبت های افقی و عمودی خود را از برنامه های خود دو برابر کنند، قطعنامه جدید

iPad Mini
یک اندازه صفحه نمایش دیگر را معرفی می کند، اما با وضوح وضوح اپل قدیمی ۱۰۲۴ در ۷۶۸ را حفظ می کند. (البته یک صفحه نمایش کوچک است؛ صفحه نمایش مینی به اندازه نمایشگر اپل با وضوح بالاتر نیست. – بیشتر در آن بعد.) این باعث می شود که مینی برای اجرای برنامه های بومی اپل مانند نقشه ها، پیام ها، عکس ها و ایمیل، و همچنین برنامه های شخص ثالث محبوب مانند Kindle Amazon و Yelp، آسان باشد. بیش از ۲۲۵،۰۰۰ برنامه لیست شده در فروشگاه App اپل برای iPad طراحی شده است.

یک سوال مهم در مورد نرم افزار باقی می ماند، با این حال: آیا برنامه ها در پردازنده های قدیمی تر در iPad Mini پیدا می شود و همچنین در iPad بسیار سریع تر نسل چهارم؟ مینی دارای صفحه نمایش با وضوح بسیار پایین تر و قدرتمند با پردازنده و پردازنده گرافیکی خود است. پاسخ کوتاه: اپل مینی می تواند هر برنامه ای را در فروشگاه اپل از زمان انتشار خود در اواخر سال ۲۰۱۲ اجرا کند. پاسخ بلندتر: بیایید مقایسه ی مینی را با نسل چهارم اپل در کنار آن عرضه کنیم.

 

اپل مینی در مقابل iPad: تفاوت شبکیه چشم

اپل به دنبال یک الگوی استاندارد با هر تکرار iPad. اپل و اپل ۲، اپل پردازنده های جدید تلفن همراه نامیده می شود اپل A4 و اپل A5. این پردازنده ها به قدرت اپل نیز ادامه می دهند. هنگامی که اپل به نسل سوم خود ارتقا یافت، اپل از یک پردازنده جدید A5X – چیپ A5 با گرافیک چهار هسته ای (به جای دو هسته ای) استفاده کرد تا از صفحه نمایش رتینای جدید خود پشتیبانی کند. پردازنده بعدی، A6، در آیفون ۵ عرضه شد، و اپل یک نسخه ی پیشرفته، A6X را در نسل چهارم اپل یکپارچه کرد.

iPads
های جدیدتر به این پردازنده های “X” نیاز دارند؛ چرا که رزولوشن بالا آنها، نمایشگر ۲۰۴۸ تا ۱۵۳۶ پیکسل، عضله گرافیکی بسیار بیشتری را نیاز دارد. اپل مینی دستگاه بسیار فروتنتر است، بنابراین می تواند با استفاده از همان سخت افزار موجود در اپل ۲ اپل، که در اوایل سال ۲۰۱۱ منتشر شد، رفع شود. معیارهای دستگاه در Geekbench عمل مشابهی را بین Mini و iPad 2 نشان دادند. مینی واقعا اپل ۲ در بدن کوچکتر است.

Geekbench
، که ابزارها و ابزارهای مبتنی بر مجموعه ای از عملکرد Crietia را اندازه گیری می کند، iPad Mini را با ۷۴۸ امتیاز به دست آورد. برای مقایسه، نسل چهارم اپل، با پردازنده A6X آن، این رقم را با نمره ۱۷۶۹ [منبع: Hattersly] دو برابر کرد. این یک جهش بزرگ در عملکرد است. نسل سوم اپل، که در اوایل سال ۲۰۱۲ منتشر شد، نمره بسیار محافظه کارانه خود را در حدود ۷۵۰ قرار داده است. این چه چیزی به شما می گوید؟ با وجود اینکه اپل توان دوگانه GPU را بین iPad 2 و iPad 3 دو برابر می کند، رزولوشن صفحه بالاتر عملکرد مشابهی را حفظ می کند.

از آنجا که آیپد مینی با عملکرد گرافیکی iPads های با اندازه کامل نسبت به iPad نسل چهارم هماهنگ است، توسعه دهندگان چندین احتمالا به انتشار بازی ها یا برنامه های دیگری نیاز دارند که سریعتر نسل چهارم اپل یا جدیدتر را عرضه کنند. در نهایت این اتفاق خواهد افتاد، همانطور که iPads های جدیدتر و سریعتر منتشر می شوند، اما مینی در معرض خطر انقراض نیست.

صفحه نمایش یک موضوع دیگر است. پس از استفاده از صفحه نمایش شبکیه چشم، به نمایشنامه با وضوح پایین نمایش یک مسئله؟ این یک سوال ذهنی است، اما نظرسنجی ها نشان می دهد که صفحه نمایش به وضوح به نظر نمی رسد به همان اندازه که iPad بزرگتر و یا حتی کوچکتر (اما تراکم پیکسل بالاتر) در دستگاه های رقابت مانند Google Nexus 7 نمایش داده می شود. علاقه مندان به تکنولوژی این تفاوت را متوجه خواهند شد کارشناسان DisplayMate از تراکم پیکسل، انعکاس صفحه و رنگ رنگ انتقاد کرده اند، اما به طور کلی نمایشگر iPad Mini، بسیار قدرتمند است، در مقایسه با “بهترین” یا “عالی”، که استاندارد اپل معمولا مجموعه  را نشان می دهد.

 

چرا اپل تبلت ۷ اینچی را ساخت؟

دسکتاپ، لپ تاپ، قرص، گوشی هوشمند. این روزها، مسافر یا علاقه مندان به فناوری برای همه این دستگاهها عجیب نیست. و همه آنها اساسا کاربران را قادر می سازد تا همان کارها را انجام دهند: دسترسی به اینترنت، نوشتن ایمیل، مصرف یا ایجاد رسانه ها، برقراری ارتباط با دوستان و خانواده. دسکتاپ هنوز هم می تواند کارهایی را که دستگاه های کوچکتر نمی توانند انجام دهند، مانند ارائه سخت افزار قدرتمند برای ویرایش ویدئو. لپ تاپ هنوز تجربه بهتر تایپ کردن را از رایانه لوحی یا تلفن هوشمند و یک صفحه نمایش بزرگتر ارائه می دهد. اما ما به طور فزاینده ای قادر به انجام بیشتر با دستگاه های کوچکتر به عنوان آنها قوی تر رشد می کنند. چقدر ما واقعا نیاز داریم؟

بسیاری از منتقدان در پشت این ایده از تبلت های ۷ اینچی (۱۷٫۸ سانتیمتری) به عنوان دستگاه هایی برای تماشای فیلم، خواندن و مرور وب استفاده می کنند. آنها در یک دست بسیار سبک و راحت هستند. نقاش Dan Fromer مینی “اپل واقعی” را می خواند و می گوید: “تقریبا بدون نیاز به استفاده است و این یک تفاوت بزرگ است” [منبع: Splatf]. با تبلت بازار به خوبی تاسیس شده است، و شکایت از iPad که “آی پاد لمسی بزرگ” در حال حاضر چیزی از گذشته، مردم در آغوش تبلت ۷ اینچ (۱۷٫۸ سانتیمتر) است.

اما آیا در زندگی شما هم برای تبلت ۷ اینچی (۱۷٫۸ سانتیمتر) و ۱۰ اینچی (۲۵٫۴ سانتیمتر) وجود دارد؟ این برای شماست، اما کمی کوچکتر است که دستگاه بزرگتر می تواند این کار را انجام دهد که کوچکتر نمیتواند انجام دهد. تفاوت کلیدی بین نسل چهارم iPad و iPad Mini، رزولوشن صفحه است. اگر اپل یک صفحه نمایش شبکیه به مینی اضافه کند، این مسئله از بین خواهد رفت.

پس چرا اپل در نهایت تصمیم گرفت تا یک تبلت ۷ اینچی (۱۷٫۸ سانتیمتر) را پس از استیو جابز، معروف به پرونده ی فرم، منتشر کند؟ مدیر عامل تیم کوک استدلال می کند که iPad Mini به دلیل صفحه نمایش ۴: ۳، ۷٫۹ اینچی، گوگل نکسوس ۷ بسیار متفاوت است. کوک گفت: “تفاوت فقط اندازه املاک و مستغلات بین ۷٫۹ … ۷ برابر ۳۵ درصد است و زمانی که شما در ناحیه مورد استفاده قرار می گیرید بسیار بیشتر از آن است”.

منتقدان اپل مینی را به طور مطلوب بررسی کرده اند – آن را ۹٫۰ / ۱۰ در سایت تکنولوژی Verge و ۴/۵ ستاره در CNET. کمبود صفحه نمایش شبکیه ای اغلب به عنوان بزرگترین ضعف آن مطرح شد و در ۳۳۰ دلار، مینی بطور قابل توجهی گران تر از رقابت های Android 200 دلار است. در حالی که منتقدین انتظار دارند که iPad بزرگتر فروخته شود در آینده قابل پیش بینی باشد، وزن سبک iPad Mini نیز ممکن است به اهداف اصلی طراحی تبلت اپل در آینده تبدیل شود.

یادداشت نویسنده
همانطور که به بررسی های اولیه و بررسی iPad Mini پرداختم، از تعداد افرادی که اپل بزرگتر را در حال حاضر احساس می کنم اخبار بسیار سنگین، قدیمی، قدیمی است، من شوکه شدم. و آنها اشتباه نیست: iPad Mini فوق العاده نور است. اگر دستگاهی وجود داشته باشد که بتواند iPad را بکشد، این iPad Mini است. شگفت انگیز، با توجه به iPad تنها دو سال و نیم قبل از مینی معرفی شد. برگزاری مینی و iPad با صفحه نمایش شبکیه در کنار هم، من توانستم تفاوت بین تراکم پیکسل ها را بگویم، اما فقط فقط. اگر در مورد صفحه نمایش نگران هستید، قبل از خرید آن را چک کنید. وضوح بالاتری دارد، مخصوصا برای متن، اما من فکر نمی کنم این یک معامله گر باشد.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *