لینک بیلدینگ Link Building – بک لینک چیست؟ , و چه کاربردی دارد ؟

لینک سازی یعنی ساخت لینک هایی که به سایت شما اشاره دارند.سایت شما به لینک سازی نیاز دارد.بدون لینک سازی هر چه در محتوا و ساختار سایت خود از نظر سئو انجام داده اید، بی فایده خواهد بود(به جز موارد کم یا بی رقابت).وقتی لینک شما در سایت های تالار گفتگو (forum) قرار می گیرد، وقتی لینک شما در وبلاگی در قسمت پیوند ها قرار میگیرد ، وقتی برای سایت خود تبلیغ بنری می کنید (لینک بنر) ، وقتی لینک شما در کامنتی ثبت می شود، زمانی که سایتی شما را در قسمت مورد علاقه خود به عنوان لینک مفید قرار می دهد و یا در موضوع خاصی به صفحه ای از سایت شما ارجاع می دهد، وقتی لینک شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، همه اینها لینک سازی محسوب می شود.

هر لینکی در سطح اینترنت که به سایت شما اشاره داشته باشد بک لینک نامیده می شود.

حال، وقتی لینک سازی را خودتان انجام دهید، معنی آن کامل می شود.زیرا در حالت عادی بسیار دشوار است که شما را به صورت طبیعی لینک کنند.لذا خود شما برای لینک سازی دست به کار می شوید.

لازم به ذکر است گوگل هیچ وقت توصیه نکرده است که شما Link Building انجام دهید.گوگل توصیه کرده است که با ارئه خدمات و مطالب مفید و دست اول، لینک جمع کنید.یعنی دیگران خود به خود شما را به خاطر کیفیت خدمات و محتوایتان لینک کنند.از طرفی منابع غیر رسمی و گاها مدیر بخش اسپم گوگل(مت کاتز) ، Link Building را نفی نکرده است و بر تأثیر گذار بودن و مهم بودن آن اشاره کرده است.

یک سایت بدون اینکه کسی او را لینک کرده باشد، محبوبیتی در موتور های جستجو نخواهد داشت.لذا اگر فکر می کنید با بهینه سازی داخلی سایت (on page seo)، سایت شما سئو شده است سخت در اشتباهید.بهینه سازی داخلی سایت مانند چرخ اتومبیل می ماند.یک اتومبیل، برای حرکت، نیاز به چرخ دارد.هر چقدر هم که موتور و بدنه قوی داشته باشد، بدون چرخ هیچ خاصیتی ندارد.بهینه سازی داخلی مانند چرخ، تنها پایه حرکت است.اگر سایتی لینک سازی نداشته باشد، مانند یک اتومبیل بدون موتور و با بدنه ضعیف است.

و اما فرایند های بهینه سازی Link Building در دنیای سئو دارای پیچیدگی و تغییرات زیادی است و به این سادگی که گفته شد هم نیست! Link Building اگر به درستی انجام نشود می تواند سایت را برای همیشه از موتور های جستجو به خصوص گوگل حذف کند.

از نظر متخصصین Link Building بیش از ۷۰ درصد سئو را شامل می شود.ولی شاید برای موضوعات بی رقابت یا خیلی کم رقابت، بتوان از Link Building صرف نظر کرد.اما در هر موضوعی با هر رقابتی Link Building خوب تأثیر بسیار زیادی دارد.(در عین حال اگر درست انجام نشود خطرناک است

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *