SSL چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟

HTTP ناامن است و در معرض اشاعه استعفای قرار می گیرد، زیرا داده ها از مرورگر وب به سرور وب یا بین سایر نقاط انتهایی منتقل می شوند، در متن ساده انتقال می یابد. این به این معنی است که مهاجمان می توانند اطلاعات حساس، مانند جزئیات کارت اعتباری و ورود به حساب را مشاهده و مشاهده کنند. هنگامی که داده ها از طریق یک مرورگر با استفاده از HTTPS ارسال و یا ارسال می شود، SSL تضمین می کند که چنین اطلاعاتی رمزگذاری شده و از پروتکل محافظت شده باشد.

چگونه می دانم یک وب سایت با SSL امن است؟

از لحاظ فنی، SSL یک پروتکل شفاف است که نیاز به تعامل کمی از کاربر نهایی هنگام ایجاد یک جلسه امن دارد. در مورد یک مرورگر، می توانید بگویید که آیا یک سایت با استفاده از SSL هنگام استفاده از قفل قفل نمایش داده می شود یا نوار آدرس URL را به عنوان HTTPS به جای HTTP نشان می دهد.

۱۰ وب سایت پربازدید ایران از SSL استفاده نمی کنند!

اگر وضعیت استفاده از SSL را برای ۱۰ وب سایت برتر ایران بررسی کنید با نتیجه بسیار تکان دهنده و غم انگیزی روبرو خواهید شد. تنها همین ۱۰ وبسایت که میلیون ها ایرانی هر روز آنها را مرور می کنند، هیچ تدابیری برای استفاده از ارتباط امن HTTPS در وب سایت خود پیش بینی نکرده اند. آیا مدیران وب سایت های پربازدید ایرانی نگران امنیت اطلاعات کاربران خود نیستند؟

  حال در نظر بگیرید  کمتر از ۵ درصد وب سایت های ایرانی از گواهینامه معتبر SSL بهره می برند.  به عبارت دیگر در یک بررسی ساده خواهید دید، صد ها سازمان دولتی و غیر دولتی که امروز بخش زیادی از خدمات خود را از طریق وب سایت و پایگاه اینترنتی ارائه می کنند، به هیچ وجه از گواهینامه SSL معتبر استفاده نمی کنند! این به معنای آن است که بسادگی هر کسی می تواند اطلاعات دسترسی بخش مدیریتی وب سایت یک سازمان مهم دولتی و یا یک وب سایت پرطرفدار را مورد سرقت قرارداده و از آن سو، استفاده نماید. 

اما پارس پک برای این مشکل بسیار بزرگ وب فارسی برنامه ای ویژه ای دارد، در حالیکه سالیانه میلیون ها تومان سرمایه کشور می بایست صرف تامین و صدور گواهینامه های SSL با همکاری شرکت های آمریکایی می شد، زین پس این فرآیند با نقش آفرینی پارس پک کاملا رایگان صورت می پذیرد و هر دارنده وب سایت ایرانی می تواند با آرامش خاطر و بدون پرداخت هزینه اضافه و کاملا رایگان برای تامین امنیت وب سایت خود از طریق گواهی رایگان SSL پارس پک اقدام کند.

گواهینامه SSL چیست؟

در حالت کلی عمده اطلاعاتی که بین بازدید کنندگان و سرور میزبانی کننده یک وب سایت مبادله می شود بر روی بستر http قرار دارد. این اطلاعات بسادگی توسط هر فردی در میانه این ارتباط قابل شنود و سو استفاده خواهد بود، لذا برای جلوگیری از این مشکل می بایست از ارتباط https برای دسترسی کاربران خود به وب سایت استفاده فرمائید. ارتباط https بصورت رمزنگاری شده بوده و امکان مداخله و سو استفاده بر روی داده های در حال انتقال را محدود می نماید.

برای استفاده از ارتباط https نیاز به گواهینامه معتبر SSL خواهد بود، چرا که در صورت استفاده از گواهینامه غیرمعتبر ، کاربران وب سایت شما در دسترسی به ارتباط https با خطا و اخطار مرورگر یا بروزر ( Browser ) روبرو خواهند شد. گواهینامه های صادر شده توسط پارس پک بر روی کلیه مرورگرهای محبوب از جمله فایرفاکس ( firefox ) ، گوگل کروم ( google chrome ) ، اینترنت اکسپلورر ( internet explorer ) ، اوپرا ( Opera ) بر روی کامپیوتر شخصی ( PC or Desktop computer ) و یا بر روی دستگاه های تلفن همراه ( mobile ) یا تبلت ها ( tablet ) معتبر می باشد و در آدرس بار ( address bar ) مرورگر، وضعیت گواهی به رنگ سبز و بصورت معتبر نمایش داده خواهد شد.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *