بالانسر بومی اسپولر (Spooler Link/Load Balancer)

تجهیزات لینک بالانسر با تجمیع پهنای باند اینترنت کاربران و سرورها دسترسی بهینه به چندین ارتباطات پر سرعت اینترنت را فراهم می نماید و تجهیزات لودبالانسر با تجمیع پهنای باند ترافیک های ارسالی به سمت سرورهای داخلی، دسترسی پایدار به سرویس های شما را تضمین مینمایند.

 وظیفۀ سیستم Balancing ، ادغام چند لینک ، تجمیع پهنای باند آنها در غالب یک لینک و امکان Connection failover ( استفاده از لینک دیگر در صورت قطع یک لینک) و … می‌باشد. در حال حاضر هیچیک از محصولات ارائه شده در کشور دارای چنین قابلیتی نبوده و فقط به عنوان یک Link Failover عمل مینمایند. اما این محصول پابه پای محصولات رقیب خارجی توانایی ارائه قابلیت های تخصصی موازنه بار را دارد. از رقبای این محصول میتوان به Barracuda ، Elfiq ، F5 و Forti Balancer اشاره نمود.همچنین محصولات سطح پایین تر نرم افزاری مثل Kerio و TMG نیز وجود دارند که ادعای چنین قابلیت هایی را دارند.

 

ابتدا توضیح مختصری در مورد تفاوت Link Balancing و Load Balancing خدمت شما ارایه میگردد:

  • قابلیت Link Balancer : جهت ادغام لینک های اینترنتی بصورت نامحدود، Failover بین لینک ها و تجمیع پهنای باندهای متفاوت.
  • قابلیت Load Balancer : جهت تقسیم ترافیک بین سرورهای داخلی بصورت نامحدود هنگام Publish نمودن سرورها و Failover بین آنها.


در نهایت ارایه این محصول موجب رسیدن به اهداف زیر گردید :

  • افزایش سرعت اینترنت : الگوریتمهای پیشرفته موازنه کننده (Balancing) ترافیک اینترنت ، باعث توزیع متعادل بار بر روی لینکهای مختلف شده و در نهایت مجموع سرعت و پهنای باند اینترنت را افزایش میدهد.
  • ارتباط ۱۰۰% پایدار : امکان ادغام و استفاده همزمان تعداد نامحدودی از خطوط (اینترنت، اینترانت، اختصاصی ، MLPS و …) با تکنولوژی های متفاوت و از ISP های مختلف بطوریکه کلیه لینک ها فعال بوده و در زمان قطع هر یک، ترافیک جدید اینترنت بطور اتوماتیک به سایر لینک ها منتقل میگردد.
  • کاهش هزینه ها : با حذف لینکهای اینترنت پرهزینهء اختصاصی و اضافه نمودن چندین لینک اشتراکی ارزان قیمت ، کاهش چشمگیری در خصوص هزینه های پهنای باند مشاهده میشود. علاوه بر آن در صورت ایجاد اشکال در یک لینک، قطعی اینترنت احساس نخواهد شد.
  • تنوع در ارتباطات: لینکهای ارتباطی با سرعت های مختلف و با تکنولوژی های متفاوت ( مانند ADSL , Wireless , WiMAX , GPRS/3G/4G , MPLSو …)

 *محصول اسپولربالانسر بصورت کاملاً تخصصی جهت پیاده سازی دوجهته موازنه بار طراحی شده وامکان ارائه خدمات Link Balancing جهت موازنه بار لینک های اینترنی و Load Balancing جهت موازنه بار ترافیکی داخلی سرورهای Publish شده در سطح اینترنت را ارائه میدهد *این محصول بر روی سیستم عامل اختصاصی این شرکت با نام SolarX ارائه شده/SolarX برگرفته از سیستم عامل UNIX و توزیع FreeBSD است/طراحی این محصول بر اساس نیازهای بومی است. *دارای ماژول های تخصصی از جمله: Traffim Management و Traffic limitation، لینک و لود بالانسر، وی‌پی‌ان، فیلترینک لایه۷و… *قابلیت Security Center یکی از قابلیت امنیتی بسیار مهم این محصول است که میتواند رفتارها و حملات پرخطر در لایه ۲،۳و۴ راتشخیص داده و ار انها جلوگیری کند. *ماژول Traffic Limitation در این محصول علاوه بر رویکرد مدیریت پهنای باند، رویکرد امنیتی در مقابله با حملات مطرح از جمله DOS و DDOS را دارد. *استفاده از ۹ الگوریتم تخصصی استاندارد در زمینه Link Balancing و ۵ الگوریتم تخصصی استاندارد در زمینه Load Balancing که برآیند الگوریتم تعبیه شده در سایر سیستم های مشابه خارجی است/ماژول L۷ Filtering قادر به فیلتر نمودن پروتکل های لایه ۷ از جمله HTTP ، HTTPs ، DNS ، FTP و… با یش از ۶۰ دسته بندی مختلف در زمینه سایت ها *سایر قابلیت های تخصصی متناسب با نیاز سازمان های داخلی

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *