Microsoft SQL Server

Microsoft SQL Server مجموعه ای از پتانسیل ها را به منظور تامین هدف فوق ارائه نموده است که به برخی از مهمترین آنها اشاره می گردد :

  • قابلیت کار با بانکهای اطلاعاتی حجیم (در حد ترابایت)

  • قابلیت دسترسی هزاران کاربر بطور همزمان به بانک اطلاعاتی

  • قابلیت خود سازگاری (Self Compatibility) . با استفاده از ویژگی فوق ، منابع مورد نیاز هر کاربر (نظیر حافظه ، فضای دیسک و …) به محض اتصال به سرور (Log in) به صورت اتوماتیک به وی تخصیص داده می شود و پس از Log off ، منابع اختصاص یافته به منظور استفاده سایر کاربران آزاد می شوند .

  • قابلیت اعتماد و در دسترس بودن (Reliability) . با استفاده از ویژگی فوق می توان بسیاری از فعالیت های مدیریتی را بدون توقف سرور انجام داد (نظیر BackUp) .

  • برخورداری از سطوح امنیتی بالا . بدین منظور اعتبار سنجی کاربران توسط SQL با اعتبار سنجی ویندوز تجمیع می گردد . در چنین مواردی ، ضرورتی به تعریف کاربر در MS SQL نخواهد بود و اعتبار سنجی وی توسط ویندوز انجام خواهد شد .

  • پشتیبانی از حجم بالائی از حافظه در سرور

  • استفاده از چندین پردازنده به صورت موازی

  • پشتیبانی از لایه ها و سوکت های امنیتی نظیر SSL ، خصوصا” جهت استفاده در وب

  • یکی دیگر از ویژگی های مهم سیستم های مدیریت بانک های اطلاعاتی‌ ، ایجاد تسهیلات لازم به منظور مدیریت بانک های اطلاعاتی است

نسخه SQL Server 2008  با نام رمز Katmai در ششم آگوست سال ۲۰۰۸ با هدف ارایه دیتابیس هایی خود تنظیم (Self tuning)، خود سازمان (Self Organizing) و خود نگهدار (Self Maintain) منتشر گردید. این نسخه از تکنولوژی SQL Server Always On  استفاده می نماید که پایداری بسیار بالایی برای دیتابیس را به همراه دارد و زمان Down time  سرور را تقریبا به صفر می رساند.

 SQL Server 2008  همچنین از اطلاعات ساختار یافته و یا نیمه ساختار یافته که شامل فرمت های رسانه ای مانند تصاویر، ویدیو و فایل های صدا می گردد، به طور کامل پشتیبانی می نماید. در این نسخه اطلاعات چند رسانه ای به عنوان عناصر بزرگ باینری در بانک اطلاعاتی ذخیره می گردند. بر طبق گزارش رئیس قسمت طراحی برنامه های کاربردی مایکروسافت، پال فلسنر، SQL Server 2008 قادر است به عنوان مرکز ذخیره انواع اطلاعات از قبیل : XML، ایمیل، زمان یا تاریخ، فایل ها، اسناد، اطلاعات مربوط به مختصات موقعیت های مختلف و … بوده و در به طور همزمان عملیات متفاوتی مانند : جستجو، query، تحلیل و آنالیز، به اشتراک گذاری و همسازن سازی (Synchronization) را نیز بر روی تمام اطلاعات انجام دهد.

این نسخه از دیتابیس همچنین دارای قابلیت های ویژه و کاملی برای قابلیت گرفتن نسخه پشتیبان و بازیابی می باشد.SQL Server 2008  به صورت کامل از داده های سلسله مراتبی (Hierarchical data ) پشتیبانی می نماید، و کاربر قادر است بدون استفاده از Query های بازگشتی با استفاده از T-SQL  آن ها را کنترل نماید.علاوه بر تمامی ویژگی های مذکور، این نرم افزار از Framework محبوب ADO.NET و ابزارهایی جهت گزارش گیری ، Replication پشتیبانی می نماید.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *