چگونه پخش MP3 کار می کند

فرمت فایل MP3

فرمت فایل MP3 دچار تغییر در توزیع موسیقی در اواخر دهه ۱۹۹۰ شد، در حالی که خدمات مبادله فایل و اولین پخش کننده های قابل حمل MP3 اولین بار بود. MP3 یا MPEG Audio Layer III، یک روش برای فشرده سازی فایل های صوتی است. MPEG مخفف Group Moving Picture Experts است، گروهی که سیستم های فشرده سازی داده های ویدئویی را توسعه داده است، از جمله برای فیلم های دی وی دی، پخش HDTV و سیستم های ماهواره ای دیجیتال.

با استفاده از سیستم فشرده سازی MP3، تعداد بایت ها در یک آهنگ کاهش می یابد، در حالی که حفظ صدا که در نزدیکی کیفیت CD است. هر زمان که یک آهنگ را فشرده می کنید، برخی از کیفیت آن را از دست می دهید، که برای توانایی انتقال فایل های موسیقی بیشتر در یک سیستم ذخیره سازی کوچک تر است. اندازه فایل کوچکتر نیز اجازه می دهد که آهنگ از اینترنت سریعتر دانلود شود.

در نظر بگیرید که میانگین آهنگ حدود چهار دقیقه است. در سی دی، این آهنگ از حدود ۴۰ مگابایت (MB) استفاده می کند، اما اگر از طریق فرمت MP3 فشرده شود، تنها ۴ مگابایت استفاده می شود. به طور متوسط، ۶۴ مگابایت فضای ذخیره سازی برابر با یک ساعت موسیقی است. یک شنونده موسیقی که دارای یک پخش کننده MP3 با ۱ گیگابایت (حدود ۱۰۰۰ مگابایت) فضای ذخیره سازی است، می تواند حدود ۲۴۰ آهنگ یا معادل حدود ۲۰ سی دی را حمل کند. آهنگ هایی که در سی دی های سنتی ذخیره می شوند، قبلا فشرده شده اند، بنابراین سی دی های بیشتری برای ذخیره همان آهنگ ها می گیرند. (برخی از سی دی های پشتیبانی از فایل های MP3.)

اگر چه ممکن است فرمت فایل های MP3 بیشتر شناخته شده باشد، اما فرمت های دیگری نیز وجود دارد که می تواند بر روی پخش کننده های MP3 پخش شود. در حالی که اکثر پخش کننده های MP3 می توانند از فرمت های مختلف پشتیبانی کنند، نه همه بازیکنان از همان فرمت ها پشتیبانی می کنند. در اینجا چند فرمت فایل است که می توان در بازیکنان مختلف بازی کرد:

    WMA –
ویندوز مدیا صوتی
    WAV – Waveform Audio
    MIDI –
اینترفیس دیجیتال ابزار موسیقی.
    AAC –
پیشرفته کدهای صوتی
    Ogg Vorbis –
فرمت موسیقی آزاد، باز و غیر اختراع شده
    ADPCM –
مدولاسیون کد پالس دیفرانسیل Adaptive
    ASF –
پیشرفته جریان فرمت
    VQF –
فرمت Quantization Quantification
    ATRAC –
کورس آکوستیک آداپتور انتقالی سونی ۳

در بخش بعدی، ما به تکنولوژی پشتی این بازیکن نگاه خواهیم کرد که به شما امکان می دهد به موسیقی خود گوش دهید.

 

فناوری

برخلاف اشکال پیشین پخش کننده های موسیقی که قطعات متحرک را برای خواندن داده های رمز شده روی یک نوار یا سی دی نیاز داشتند، پخش کننده های MP3 از حافظه حالت جامد استفاده می کنند. پخش کننده MP3 بیش از یک دستگاه ذخیره سازی داده ها با یک نرم افزار کاربردی جاسازی شده است که به کاربران امکان می دهد فایل های MP3 را به دستگاه پخش کنند. پخش کننده های MP3 نیز شامل امکانات برای کپی موسیقی از رادیو، سی دی، رادیو و یا وب سایت ها و توانایی سازماندهی و ایجاد لیست های دلخواه آهنگ ها به منظور شما می خواهید آنها را بشنود. این فهرست آهنگ ها لیست پخش است.

پخش MP3 همگرایی بسیاری از فن آوری ها است. به تنهایی، هیچ یک از اجزای آن انقلابی نیستند، اما با هم آنها یک محصول بی نظیر مصرف کننده را ایجاد می کنند.

اجزای خاص ممکن است متفاوت باشد، اما در اینجا قسمت های اصلی یک پخش کننده معمولی MP3 است:

    
پورت داده
    
حافظه
    
میکروپروسسور
    
پردازنده سیگنال دیجیتال (DSP)
    
نمایش
    
کنترل پخش
    
پورت صوتی
    
تقویت کننده
    
منبع تغذیه

 

این بازیکن به پورت USB، پورت FireWire یا پورت موازی برای انتقال داده ها وصل می شود. بازیکنان مبتنی بر USB چندین بار سریعتر از آنهایی هستند که از پورت موازی استفاده می کنند. فایل های MP3 در حافظه دستگاه پخش می شوند.

انواع حافظه عبارتند از:

    
حافظه داخلی فلش
    
کارت های CompactFlash
    
کارت های SmartMedia
    
کارت حافظه
    
میکرو ریدر داخلی

به استثنای آخرین، این همه انواع حافظه جامد است. مزیت حافظه حالت جامد این است که هیچ بخش متحرکی وجود ندارد که به معنای قابلیت اطمینان بهتر و بدون پخش در موسیقی باشد. پخش کننده های MP3 که دارای درایوهای کوچک دیسک سخت می توانند ۱۰ تا ۱۵۰ بار بیشتر از دستگاه های حافظه فلش می توانند ذخیره کنند.

ریزپردازنده مغز بازیکن است. این کنترل ورودی کاربر را از طریق کنترل های پخش کنترل می کند، اطلاعات مربوط به آهنگ فعلی را در پانل LCD نمایش می دهد و جهت به تراشه DSP ارسال می کند که دقیقا نحوه پردازش صوتی را می دهد.
 

پخش کننده MP3 علاوه بر ذخیره سازی موسیقی، باید موسیقی را پخش کند و به کاربر اجازه دهد که آهنگ های پخش شده را بشنود. برای انجام این کار، بازیکن:

    
آهنگ از حافظه خود را می برد.
    
رمزگذاری MP3 را از طریق DPS، از طریق یک الگوریتم یا فرمول، رمزگشایی می کند.
    
بیت های فشرده شده را از طریق یک مبدل دیجیتال به آنالوگ به امواج صوتی اجرا می کند.
    
تقویت سیگنال آنالوگ، اجازه می دهد آهنگ را شنیده شود.

تمام پخش کننده های MP3 قابل حمل با باتری هستند. بیشترین استفاده از یک باتری لیتیوم داخلی قابل شارژ است و با یک بار شارژ حدود ۱۰ تا ۲۸ ساعت طول می کشد. بسیاری از بازیکنان نیز از آداپتورهای AC استفاده می کنند تا بتوانند به برق معمولی متصل شوند و حتی برخی از آداپتورهای DC را برای استفاده در یک ماشین ارائه می دهند.

در بخش بعد، ما در مورد انواع مختلف پخش کننده های MP3 یاد می گیریم.

 

انواع پخش کننده های MP3
آیفون اپل دارای یک درایو فلش ۴ گیگابایتی یا ۸ گیگابایت است.
آیفون اپل دارای یک درایو فلش ۴ گیگابایتی یا ۸ گیگابایت است.
محصولات راهنمای هدایایی معتبر

پخش کننده های MP3 به عنوان افرادی که آنها را خریداری می کنند، متنوع هستند. انتخاب بر اساس چندین عامل است، از جمله چگونگی برنامه ریزی برای استفاده از آن، میزان موسیقی مورد نظر شما در پخش کننده MP3 و هزینه پرداخت شما چقدر است. بیایید به چهار نوع اساسی MP3 Player نگاه کنیم.
بازیکنان فلش مموری

فلش مموری MP3 Player کوچکترین و سبک تر است و به طور معمول آهنگ های کمتر از بازیکنان سخت افزاری را ذخیره می کند. از آنجا که آن کوچک است و حاوی هیچ بخش متحرک است، آن را برای مربیان ایده آل است. و با برخی از مدل های دارای ۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی (۲،۰۰۰ ترانه) و دیگر مدل هایی که قابلیت ویدئو و عکس را ارائه می دهند، به رسانه های آماتور نیز تجاوز می کند. باتری آن می تواند تا ۲۸ ساعت طول بکشد.
هارد دیسک و مینی دیسک های سخت افزاری

بازیکنان هارد دیسک بزرگتر و سنگین تر از بازیکنان حافظه فلش هستند و به طور قابل توجهی ذخیره سازی بیشتری دارند. (آیپد اپل تا ۸۰ گیگابایت).

برای کسانی که به دنبال یک بازیکن هستند که می توانند کل مجموعه موسیقی خود را (تا ۲۰،۰۰۰ آهنگ)، عکس ها، داده ها، ویدئو ها و ضبط پادکست را داشته باشند، دیسک سخت بهترین است. با این حال، این ویژگی ها و هارد دیسک قدرت بیشتری را مصرف می کنند، با برخی از باتری ها به مدت ۸ تا ۲۰ ساعت برای پخش موسیقی و تا ۶ ساعت برای پخش ویدئو. بازیکنان شامل قطعات متحرک می شوند که ممکن است از بین بروند. با این حال، برخی از بازیکنان دارای بافر ضد شوک و یا حفاظت ضد شکاف هستند.

پخش کننده های مینیاتوری سخت تر از اندازه های معمولی و ظرفیت ذخیره سازی داخلی سبک تر از بازیکنان سنتی سختافزاری هستند، اما حافظه کمتری دارند – معمولا تا ۸ گیگابایت. آنها همچنین دارای اجزای متحرک هستند.
بازیکنان MP3 CD و MiniDisc MP3 Players

یک نسل از بازیکنان سی دی وجود دارد که MP3 و سایر فایل های دیجیتالی را پخش می کنند. این فایل های MP3 بر روی دیسک های CD-R / RW از مجموعه CD های قبلی شما سوزانده شده و در دستگاه پخش MP3 CD استفاده می شود. CD می تواند حدود ۱۰ ساعت موسیقی را نگه دارد. یک CD burner برای کسانی که برای خرید یک پخشکننده MP3 MP3 لازم است. پخش کننده MP3 CD ارزانتر از حافظه فلش و بازیکنان حافظه هارد دیسک است، اما ممکن است زمانی که شارژ می شود، از بین برود. آنها همچنین بزرگتر از همتایان دیجیتال هستند.
عینک های ویدیوی Myvu به پروژۀ iPod و Sound و “تصاویر ویدئویی شناور” متصل می شوند.
عکس حسن نیت ارائه میدهد دیمین دوارگانز / اسوشیتد پرس

برای کسانی که از تکنولوژی MiniDisc قدردانی می کنند، پخش کننده موسیقی دیجیتال سونی MiniDisc Walkman وجود دارد. این بازیکن پشتیبانی از علامت تجاری سونی CTR ATRAC3 – اما همچنین از فرمت های MP3، WMA و WAV نیز پشتیبانی می کند. و چند وظیفه ای در آنجا متوقف نمی شود. سونی گزارش می کند که دیسک های Hi-MD 1GB همچنین می توانند بارهای فایل های داده کامپیوتر را ذخیره و انتقال دهند (فکر می کنم ارائه های پاورپوینت، صفحات گسترده، و غیره). دیسک های خرده فروشی کمتر از ۱۰ دلار، ذخیره تا ۶۰۰ آهنگ و قابل ضبط دوباره می باشند. بسته به مدل، کاربران می توانند از ۳۰ ساعت زمان پخش فقط از یک باتری AA استفاده کنند.
بازیکنان هیبرید

MP3
دیگر فقط به تکنولوژی مستقل نیست. شرکت های فناوری در حال حاضر قابلیت MP3 را در سایر محصولات مصرفی، از جمله رادیو های ماهواره ای، دستیار دیجیتال، پخش دی وی دی، عینک آفتابی، عینک شنا و حتی ترکیبی از اسباب بازی Army Knife-MP3، ارائه می دهند. مهمتر از همه، آیفون از اپل عبور از یک تلفن همراه با یک مرورگر آی پاد و وب، همراه با بسیاری از ویژگی های دیگر.

 

پر کردن لیست پخش خود
iTunes
به کاربران اجازه می دهد تا موسیقی، کتاب های صوتی، نمایش های تلویزیونی، فیلم ها، پخش جاده ها و پادکست ها را دانلود کنند.
iTunes
به کاربران اجازه می دهد تا موسیقی، کتاب های صوتی، نمایش های تلویزیونی، فیلم ها، پخش جاده ها و پادکست ها را دانلود کنند.
عکس حسن نیت ارائه میدهد اپل

با پخش کننده های MP3، مصرف کنندگان تبدیل به دیسکی خود می شوند، آهنگ هایی را که می خواهند شنیدن آنها را بشنوند، انتخاب می کنند.

بالقوه صدها یا هزاران آهنگ در نوک انگشتان شنونده وجود دارد. آهنگ ها را می توان به یک لیست پخش بر اساس ژانر، هنرمند یا به صورت تصادفی ترکیب کرد. اولین قدم برای ایجاد لیست پخش یافتن آهنگ ها است. این یک مشکل نیست – منابع زیادی برای فایل های MP3 وجود دارد.
خراب کردن

اگر مجموعه ای از سی دی ها دارید و می خواهید این سی دی ها را به فایل های MP3 تبدیل کنید، می توانید از نرم افزار Ripper و Encoder استفاده کنید. برخی از پخش کننده های MP3 با چنین نرم افزاری عرضه می شوند. یک فایل ripper یک فایل آهنگ از سی دی به هارد دیسک خود را کپی می کند. رمزگذار سپس آهنگ را به فرمت MP3 فشرده کرده و اجازه می دهد آن را به پخش کننده MP3 خود دانلود کنید.

فرایند اصلی برای پراکندگی به شرح زیر است، گر چه مراحل بر اساس برنامه های نرم افزاری فرد متفاوت است:

    
سی دی را به درایو سی دی رایانه خود قرار دهید.
    
آهنگ مورد نظر برای آهنگ مورد نظر برای تبدیل به فرمت MP3 را انتخاب کنید.
    
مسیر را تبدیل کنید
    
فایل MP3 جدید را روی هارد دیسک خود کپی کنید.
    
فایل MP3 را به MP3 Player خود دانلود کنید.

به صورت رایگان و برای هزینه

بسیاری از سایت های موسیقی آنلاین مانند iTunes وجود دارد که آهنگ هایی را برای خرید ارائه می دهند و بعضی از آهنگ های رایگان را به عنوان راهی برای معرفی هنرمند ناشناخته ارائه می دهند.

یکی دیگر از گزینه ها برنامه های مبتنی بر اشتراک است مانند Rhapsody. این سرویس ها تمام آهنگ هایی را که می خواهید با یک هزینه ی صحیح ارائه می دهد. با این وجود، دو نوع فایل MP3 وجود دارد که بر اشتراک یا خرید آهنگ اثر می گذارد: محافظت در برابر کپی و محافظت نشده. اولین چیزی که آهنگ ها را نمی توان به اشتراک گذاشت. اگر اشتراک شما لغو شود، دیگر نمیتوانید آهنگها را پخش کنید. موسیقی نیز با تکنولوژی مدیریت حقوق دیجیتال – نرم افزار ضد کپی – رمزگذاری می شود تا قرارداد اشتراک را اعمال کند یا تعداد دفعاتی که آهنگ می تواند سوخته شود. دومین فایل های محافظت شده – که در سایت هایی مانند eMusic ارائه می شود – نامحدود است و پس از بارگیری آن می توان به طور نامحدود استفاده کرد.
منابع صوتی دیگر

بسیاری از پخش کننده های MP3 قادر به ضبط آهنگ ها به طور مستقیم از پخش کننده سی دی شما می باشند. برای کسانی که نمیخواهند با یک کامپیوتر آشنا شوند، این فرآیند تبدیل را ساده میکند. کاربران دیگر دیسک را در رایانه قرار نمیدهند، آهنگ را از آن پاره می کنند، آن را به فرمت MP3 تبدیل می کند، آن را ذخیره می کند و سپس آن را به MP3 پخش می کند. این آهنگ به طور مستقیم از فرمت CD به فرمت MP3 در لیست پخش ترجیحی کاربر می رود.

بعضی از پخش کننده های MP3 همچنین دارای یک رادیو FM داخلی ساخته شده اند و کاربران را با منبع اضافی سرگرمی ارائه می دهند. گوش شنوندگان رادیو می تواند آهنگ های خود را از ایستگاه های مورد علاقه خود را در فرمت MP3 ضبط و بلافاصله آن را به لیست پخش خود اضافه کنید. چندین پخش کننده MP3 به شما امکان پخش موسیقی MP3 خود را با رادیو FM با استفاده از فرکانس های استفاده نشده را می دهد.

برخی از ترفند های تلفن همراه-MP3، اجازه می دهد تا کاربر را به فهرست و خرید آهنگ، که پس از آن برای پخش فوری به تلفن تحویل داده می شود.

یک منبع صوتی اضافی صدای شخصی کاربر است که می تواند در یک پخشکننده MP3 ضبط شود و سپس برای ذخیره یا انتقال از طریق ایمیل به یک رایانه منتقل شود.

در بخش بعدی، ما در مورد بسیاری از گزینه های جانبی برای پخش MP3 خود نگاه کنید.

 

Accessorizing MP3 Player شما
آیپد های اپل بر روی بازار MP3 پخش می شوند و منجر به لوازم جانبی بی شمار می شود.
آیپد های اپل بر روی بازار MP3 پخش می شوند و منجر به لوازم جانبی بی شمار می شود.
عکس حسن نیت ارائه میدهد Paul Sakuma / Associated Press

همانطور که با هر محصول مصرف کننده محبوب، یک کل صنعت اختصاص یافته به فروش لوازم جانبی پخش MP3 وجود دارد. کاربران به دنبال شخصی کردن بازیکنان موسیقی دیجیتال می توانند گزینه های بی شماری را برای هر نوع شیوه زندگی پیدا کنند.

علاقه مندان MP3 می توانند از انواع کیفی، کلیپ های کمربند و آرنج ها برای انتخاب موسیقی با آنها استفاده کنند. این کاربران همچنین ممکن است نیاز به باتری برای افزایش زمان پخش داشته باشند. بسته های باتری می توانند زمان پخش را تا ۱۰ ساعت افزایش دهند.

برای طرفداران موسیقی با استفاده از کامپیوتر خود در خانه یا دفتر، رادیو کوسه اجازه می دهد تا کاربر به طور مستقیم از برنامه رادیویی AM یا FM خود را با توانایی برنامه ریزی ضبط ضبط کند. علاوه بر این، کاربر می تواند مکث را برای نشان دادن و بازگشت به آن در آن ساعت دقیق نقطه، به عنوان یک ضبط ویدئو دیجیتال می تواند برای ضبط و مکث نمایش های تلویزیونی استفاده می شود. این دستگاه با هر رایانه مک یا رایانه کار می کند.

برای کاربران آی پاد به دنبال گسترش گزینه های تماشای ویدئو، Myvu Video Goggles وجود دارد. با توجه به این شرکت، عینک های سبک وزن، با اتصال به آی پاد و طراحی صدای و “تصاویر ویدئویی شناور”، “تجربه دست نمایش، نمایش بزرگ روی صفحه نمایش” را ارائه می دهند. باتری پشتی را می توان تا حداکثر هشت ساعت مشاهده کرد.

ایستگاه های متصل می توانند برخی از بازیکنان قابل حمل را به یک سیستم استریو تبدیل کنند. یک ایستگاه یا پایه اتصال شامل بلندگوها است، و هنگامی که پخش می شود، حجم را می توان از طریق پایه کنترل کرد. بعضی از آنها شارژر باتری هستند. در برخی موارد، پخش کننده های MP3 و ایستگاه های متصل به اجزای استریو در سیستم های سرگرمی خانگی جایگزین می شوند. حتی یک کوره جورج فورمن وجود دارد که دارای یک ایستگاه متصل است و اجازه می دهد سرآشپز را به گوش دادن به آهنگ در حالی که کباب کردن.

علاوه بر این، دستگاه ضبط صوتی موسیقی صوتی، اسناد و مدارک آنالوگ قدیمی را به فایل های دیجیتالی تبدیل می کند که می توانید بر روی دستگاه پخش MP3 خود بسوزانید.

و برای کسانی که در حال مسافرت هستند، یک فرستنده FM از فرکانس رادیوی FM برای پخش موسیقی پخش MP3 از طریق استریوی ماشین استفاده می کند، با استفاده از باتری یا سیگار فندک به عنوان یک منبع انرژی.

 

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *