مالتی مدیا چیست و چه مزایایی دارد

البته امروزه وجود صوت و تصویر در اکثر نرم افزار ها، قضیه را خیلی عادی کرده است ولی در آغاز کار، نرم افزار های مالتی مدیا بسیار لوکس و چشمگیر بودند. تا جائی که شرکت اینتل آخرین مدل پنتیوم خود را با نام Pentium mmx یعنی پنتیوم با ضمایم چند رسانه ای به بازار عرضه کرد.

مالتی مدیا در کجا کاربرد دارد؟
تعدادی از نرم افزارها به علت ساختار خود، مالتی مدیا محسوب نمی شوند و نیازی به آن هم ندارند( مثل واژه پرداز ها، بانک های اطلاعاتی و زبانهای برنامه نویسی). دربعضی نرم افزار ها هم چند رسانه ای جزء لاینفک و ضروری محسوب می شود( مثل بازی ها، نرم افزار های آموزشی، و دموهای تبلیغاتی). ولی بطور کلی مالتی مدیا را تقریبا همه جا میتوان مشاهده کرد. حتی واژه پردازی مثل word هم امکان بکار گیری صدا و فیلم را در فایل های متنی به کاربرانش می دهد. در واقع ما وقتی یک دیتا بیس تهیه می کنیم، نیازی به صدا و فیلم نداریم ولی مثلا برای تهیه یک نرم افزار آموزشی، هرچه بیشتر ( و البته سنجیده تر) از صدا، فیلم و انیمیشن استفاده کنیم، نرم افزار ما جذاب تر و موفق تر خواهد بود.

مطمئناً اصطلاح مالتی مدیا یا به طور دقیقتر CD مالتی مدیا را زیاد شنیده اید . حال به این موضوع می پردازیم که واقعاً مالتی مدیا چیست ؟

مالتی مدیا در لغت به معنای چند رسانه ای است یعنی ارتباط و انتقال موضوع ها و مفاهیم با استفاده از رسانه های متفاوت همچون گفتار ، موسیقی ، عکس ، متن ، انیمیشن ، محیط های تعاملی و رابط با کاربر و ….. و هر چیز که شما فکرش را بکنید . اما هدف چیست ؟ کوتاه و خلاصه ، هدف ارتباط و انتقال بهتر است . این هدف را می توان در هر چیز که شما فکرش را می کنید گنجاند . به طور مثال : در تبلیغات، آموزش ، اطلاع رسانی ، تفریحات و بسیاری از شاخه های دیگر که ممکن است در فکر شما هم ظهور کرده باشد ولی هرگز جایی ارائه نشده باشد ، این مورد انعطاف پذیری و کاربرد بالای مالتی مدیا را در هر سطحی نشان می دهد. امروزه مالتی مدیا به هر جایی نفوذ کرده و تاثیر انکار ناپذیر خود را به همه ثابت کرده و رشد گسترش آن در تمامی شاخه ها که نیاز به ارتباط ، انتقال و جذب مخاطب دارند به چشم می خورد و روز به روز نیز در حال افزایش است .

سی دی های مالتی مدیا یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی و ابزار بازاریابی و اطلاع رسانی استاندارد روز دنیا جهت عرضه در نمایشگاهها، سمینارها، ارسال به مشتری و غیره می باشد.

تیم طراحی شرکت سیکا متشکل از طراحان گرافیک متحرک ، انیماتورها و متخصصین چند رسانه ای ، وظیفه مشکل بسط دادن تصورات مشتریان را ، فراتر از خلاقیتهای ثابت به سمت تصور تجربه های مجازی بسیار پیچیده بر عهده دارند. این تیم با در اختیار داشتن پیشرفته ترین سخت افزارها و نرم افزارهای موجود همواره راه حلهای چند رسانه ای بسیار قوی مبتنی بر جذابیتهای مختلف و صحنه های اغوا کننده را پیشنهاد می کند. از معرفی مختصر یک محصول تا ارائه گزارش سالانه و یا توصیف توانائیهای یک واحد صنعتی ، شرکت کرد وب سیستم یک اثر قابل قبول و در خور ستایش ارائه می دهد.

تولید سی دی های مالتی مدیا مشابه طراحی وب سایت می باشد. با این تفاوت که به دلیل نبود محدودیت هایی که در اینترنت وجود دارد (مانند کمبود فضا و سرعت) تاکید بیشتری روی کیفیت و کمیت تصاویر متحرک ، موسیقی و تصاویر می شود

مزایای استفاده از سی دی های مالتی مدیا :

  • سی دی های مالتی مدیا از هر کتابچه، بروشور و یا کاتولوگ چاپی جذابتر بوده و به علاوه هزینه کمتری را در پی دارد.
  • سی دی های مالتی مدیا فقط یکبار طراحی و تولید شده و با هزینه اندکی قابل تغییر است، در حالی که تغییر نسخه چاپی مراحل متعدد و پر هزینه ای را در بر داشته و اکثرا” موجب طراحی مجددا محصولات می گردد.
  • یکی از مزایایی مهم استفاده از سی دی های مالتی مدیا سهولت کپی برداری و به تعداد مورد نظر تکثیر کردن سی دی می باشد. مثلا برای کاتالوگهای چاپی، شما باید برای چاپ دوباره کاتالوگ ، مجبور به مراجعه دوباره به آن شرکت یا چاپخانه می باشید این در حالیست که برای سی دی های مالتی مدیا، می توانید با کامپیوتر شخصی خود در منزل به تعداد دلخواه تکثیر کنید.
  • سی دی های مالتی مدیا به اندازه یک سایت محدودیت ندارد و ما می توانیم به راحتی تمامی اطلاعات وتصاویر رابه طور کامل درآن شرح دهیم.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *