نسبت متن به کد ( Text to HTML ) چقدر است؟

این امر پس از انتشار آپدیت جدید گوگل به اسم پاندا که اهمیت بیشتری برای محتویات وبسایت ها قائل شده است، بیش از پیش جلوه میکند.

تاثیر نسبت متن به کد ( Text to HTML ) بر سئو

در ارزیابی فاکتورهای مربوط به سئو از نظر موتورهای جستجو نسبت متن به کد ( Text to HTML ) بطور مستقیم تاثیری ندارد ولی بر روی پارامترهای زیادی تاثیرگذار است که میتوانند نتایج بهتری را برای شما در موتورهای جستجو به همراه داشته باشند.

پارامترهای مربوط به نسبت متن به کد ( Text to HTML ) عبارتند از:

اهمیت به بازدیدکنندگان: صفحاتی که نسبت متن به کد ( Text to HTML ) آنها بالاتر است به نظر برای بازدیدکنندگان قابل فهم تر و خواناترند. از نظر موتورهای جستجو چنین سایتی برای آسایش بازدیدکنندگان طراحی شده است و نه خوشامد موتورهای جستجو که این امر تاثیر زیادی در سئو شما خواهد داشت.

رضایت بازدیدکنندگان: نسبت متن به کد ( Text to HTML ) بیشتر به شما این امکان را میدهد که مطالب بیشتری در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید و این امر موجب رضایت آنها و حضور بیشترشان در سایت شما خواهد شد که در رتبه شما در نتایج گوگل تاثیر زیادی خواهد داشت.

افزایش سرعت بارگزاری: کد کمتر به این معنی است که شما کدهای اضافی را از صفحات خود حذف کرده اید و این امر سرعت بارگزاری سایت شما را بطرز چشمگیری افزایش خواهد داد.

ایندکس شدن بهتر: کدهای تمیزتر و نسبت متن به کد ( Text to HTML ) بالاتر ایندکس کردن سایت شما را برای موتورهای جستجو سریع و راحت میکند.

نکاتی برای افزایش نسبت متن به کد ( Text to HTML )

نکته اساسی در طراحی هر صفحه رضایت بازدیدکنندگان از محتویات و ظاهر صفحات شماست، برای افزایش نسبت متن به کد ( Text to HTML ) نکات زیر را رعایت کنید:

۱- هر کد اضافی و استفاده نشده را حذف کنید.

۲- فاصله های خالی زیادی را پاک کنید.

۳- توضیحات موجود در کدها را حذف کنید. (در سیستم های وردپرس و جوملا معمولا کدنویس ها توضیحاتی را برا هر بخش در کد قرار میدهند که در نسبت متن به کد ( Text to HTML ) شما تاثیر منفی دارند)

۴- تا حد امکان از جداول استفاده نکنید.

۵- از کدهای CSS استفاده کنید.

۶- تصاویر خود را بهینه کنید.

۷- هر تصویر اضافی را حذف کنید.

۸- از کدهای جاوا و فلش تا حد امکان استفاده نکنید.

۹- حجم صفحه خود را کمتر از ۳۰۰ کیلوبایت نگه دارید.

۱۰- هر گونه متن که قابل مشاهده برای بازدیدکنندگان نیست را حذف کنید.

و دلایل دیگر

۱٫ ولید بودن کدهای قالب
۲٫ حذف کدهای غیر ضروری
۳٫ حدف فاصله های سفید خالی در کد نویسی
۴٫ تا جایی که میتونید از جداول استفاده نکنید
۵٫ استفاده از css برای استایل بندی
۶٫ تغییر سایز تصاویر
۷٫ حذف تصاویر غیر ضروری
۸٫ نگه داشتن حجم صفحه زیر ۱۰۰ کیلوبایت
۹٫ حذف متن های مخفی که برای کاربران قابل رویت نیست

نسبت مناسب چه قدر هست؟

حداقل میزان مناسب برای این نسبت ۲۵ درصد هست. یعنی نست متن به کد سایت شما هر چه قدر از ۲۵% بیشتر باشد، بهتر است. چرا؟ چون نشون میده که محتوایی که شما برای کاربر آماده کردید بالاتر از کدهاییه که برای کاربر قابل ملاحظه نیست و به نوعی به کارش هم نمیاد!

 این نسبت چطور بر روی سئو تاثیر میزاره؟
این نسبت به صورت مستقیم از عوامل تاثیر گذار بر روی سئو نیست ولی به طور غیر مستقیم تاثیرات زیادی روی سئو داره. از تاثیرات غیر مستقیم اون:
ثابت میکنه برای کاربر ساخته شده: میزان بالاتر این نسبت نشون میده که این صفحه برای کاربر ساخته شده و نه برای موتور جستجو و این در دید موتورهای جستجو ارزش بسیار بالایی داره (بخصوص بعد از ظهور جریمه های پاندا)
سرعت بارگذاری بهتر: هر چی نسبت متن به کد بیشتر باشه یعنی میزان کدهای اضافی در صفحه کمتره و لذا سرعت بارگذاری صفحه بیشتر خواهد بود.
ایندکس بهتر و سریعتر: هر چه میزان کد نسبت به متن کمتر باشه به خزنده های جستجوگرها این امکان را میده که صفحه را بهتر و سریعتر ایندکس کنند.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *