PHP چه کاربردی دارد ؟

 تاریخچه PHP-Nuke
فرانسیسکو بارزی نسخه ۲ PHP Nuke را تحت لیسانس GNU منتشر ساخت. PHP Nuke حاصل مدیریت طولانی مدتی بر روی یک سایت خبری به نام Linux Preview می باشد.

در اواسط آگوست ۱۹۹۸ فرانسیسکو بارزی کدهای خود را با استفاده از Prel نوشت که نام آن را Nuke (نیوک) گذاشت و از آن حدود یک سال استفاده نمود. پس از آن همچنان این سایت در حال گسترش بود که فرانسیسکو بارزی نیاز به یک سیستم قدرتمند پیدا نمود و تصمیم گرفت از Slash استفاده نماید.

اما با توجه به نیازهای یک سیستم قدرتمند برای راه اندازی، نصب و بازنویسی کدها با توجه به مشکلات استفاده از Slash از این کار منصرف شد. پس از آن فرانسیسکو بارزی تصمیم گرفت تا سایت خبری خود را با استفاده PHP اجرا نماید.

فرانسیسکو بارزی PHP را در کمتر از یک هفته یاد گرفت و شروع به ویرایش و برنامه نویسی مجدد سیستم خود نمود. قسمت های زیادی نیاز به بازنویسی داشتند. قسمتهای زیادی اضافه شدند و بعضی از قسمتهای بدون استفاده در ساختار PHP حذف شدند و سرانجام بعد از گذشت بیش از ۳۸۰ ساعت کار سخت در طول ۳ هفته PHP Nuke متولد شد.

در ۱۷ آگوست سال ۲۰۰۰ میلادی فرانسیسکو بارزی سایت قبلی خود را به نسخه PHP Nuke ارتقا داد و تا امروز نیز از آن نگهداری می کند.

 امنیت PHP-Nuke
با وجودی که از مزایای PHP Nuke گفتیم ولی نمیتوان امنیت و سرعت آن را تضمین نمود. بسیاری از سایت ها از این سیستم استفاده می کنند ولی بعضی از این سایت ها نیز هک شده اند.

 امروزه سایت های بسیاری از این سیستم استفاده می کنند به همین دلیل هکرها نیز در پی یافتن راه هایی برای هک کردن این سایت ها می باشند،این سیستم در ورژن های مختلف و با قابلیت های جدید به بازار ارائه می شود. در واقع امکانات جدیدتر برای جلوگیری از هک شدن در ورژن های جدیدتر ارائه می شود و در صورتی که از ورژن پائین تر استفاده می کنید با نصب یک ورژن جدیدتر اطلاعات نسخه قبلیتان از بین نخواهد رفت.

این سیستم دارای مشکلات امنیتی می باشد لازم است که همیشه Patch های ارائه شده را نصب کنید.

 امکانات Php-Nuke
قابلیت عضو گیری و نظارت کامل بر اعضا وجود دارد.

– PHP Nuke از یک انجمن قوی به نام Phpbb استفاده میکند، که میتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

میتوانید در سایت خود نظر سنجی کامل و مستقل داشته باشید. (حتی برای خبرهای خود)

میتوانید برای اعضای خود خبرنامه ارسال کنید.

میتوانید از آمارهای مختلف سایت استفاده کنید، تعداد بازدید صفحات، تعداد خوانده شدن یک خبر و

قسمت مقالات با امکانات کامل دارید.


میتوانید برای فایلهای خود یک قسمت دانلود با امکانات عالی داشته باشید.

 – میتوانید لینکهای مورد نظرتان را دسته بندی کنید و یک قسمت لینکستان با مدیریت عالی داشته باشید.

میتوانید دسترسی یک IP را به سایتتان ببندید.

میتوانید قالب سایتتان را عوض کنید. قالب های زیادی در سایت های ایرانی و خارجی برای این مدیریت محتوا تولید شده است.

امکان چند زبانه کردن سایت وجود دارد.

می توانید از تمامی خطاها و اشکالات سایت در کمترین زمان ممکن مطلع شوید.

 – می توانید در کمترین زمان ممکن سایت خود را در لیست موتورهای جستجوگر قرار داده و موتورهای جستجوگر به راحتی می توانند سایت شما را مرور کنند.

در این سیستم شما می توانید صفحات را ذخیره سازی کرده تا در دفعات بعد برای نمایش مجدد مورد استفاده قرار دهید. در نتیجه سرور می تواند در کوتاهترین و سریعترین زمان جوابگوی تعداد بیشتر کاربران باشد.
و امکانات بسیار زیاد دیگر

 

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *