W3C چیست ؟

.توسط تیم برنرز لی، مخترع وب رهبری شده و در سال ۱۹۹۴ تاسیس شده است .
w3c 
بیش از ۴۵۰ عضو سازمانی  که مجموعه ای از تولیدکنندگان نرم افزار،سخت افزار،تامین کننده محتوا و نهادهای علمی و شرکتهای ارتباط ز راه دور است.همچنین کنسرسیوم توسط سه سازمان تحقیقاتی میزبانی می شود که عبارتند از : MIT در آمریکا ، INRIA در اروپا و Keio University در ژاپن می باشد .

بطور کل هدف w3c ایجاد استاندارهایی برای وب سایت ها است تا وب سایت ها در تمامی مرورگرهای سراسر دنیا سازگار باشند.استانداردها تنها یک چهارچوب بیشتر نمی باشد ولی طراحان ماهر سایت و برنامه نویسان به آنچه این سازمان می گوید بخوبی توجه می کنند. در حقیقت بسیاری از شرکتهایی که تقاضای استخدام برنامه نویسان و طراحان وب را دارند، این نکته را عنوان می کنند که کدهای نوشته شده در ساخت سایت توسط طراحان می بایست از لحاظ W3C معتبر سازی شده باشد. اگرچه برای XHTML و HTML این موضوع خیلی مرسوم است ولی اهمییت بیشتر این موضوع وقتی خواهد بود که سایت بطور کامل از CSS استفاده کند.

برنامه نویسان باید به این نکته توجه داشته باشند که حدود ۳۵ درصد از کاربران از سایر مرورگرها غیر از اکسپلورر استفاده می کنند و برنامه نویسان کدهای خود را تنها بر روی اینترنت اکسپلورر آزمایش کنند درحالیکه تقریبا نزدیک به صدها نوع مختلف از مرورگرها وجود دارد و تعداد حتی بیشتری برای PDAها، تلفنهای همراه، و دستگاه های الکترونیکی لوکس دیگری که می توانند به اسنترنت متصل شوند موجود می باشند بنابراین طراحان سایتی که می خواهند سایت طراحی شده در پلتفرمهای مختلف بخوبی کار کند می توانند کدهایشان را با استانداردهای W3C بنویسند.زمان بارگذاری صفحات وب نیز در w3c اهمیت ویژه ای دارد بنابراین بهتر است صفحات وب با css طراحی شوند تا table برای اینکه سرعت بارگذاری صفحاتی که با css طراحی می شوند ۲۵ الی ۵۰ درصد بیشتر است.

همانطور که می دانیم در طراحی سایت رتبه بندی در موتورهای جستجو اهمیت خاصی دارد زیرا موتورهای جستجو وب سایت هایی که از استانداردهای طراحی سایت پیروی میکنند توجه دارند.spider های موتورهای جستجو به صورت منظم و دائمی به این وب سایت ها سرمیزنند،به همین دلایل وب سایت های که از استانداردهای طراحی استفاده می کنند نسبت به دیگر وب سایت ها دارای امتیاز می باشند.

با افزایش تعداد مرورگرها و روند ادامه آن، وجود استانداردی در کد نویسی، به نیازی ضروری بدل شده است. چنانچه شما از کدهایی استفاده کنید که استاندارد و معتبر نباشند بطوریکه در مرورگر خاصی بخوبی کار نکند، در این صورت، مشکل از جانب شماست. ولی چنانچه کدهای شما استاندارد باشند ولی در مرورگر خاصی به درستی نمایش داده نشوند، در اینحالت باگ در مرورگر است.سازمان W3C سرویس آنلاینی ( http://validator.w3.org) را برای بررسی معتبر بودن کدها به عموم ارائه داده است.

 

1 دیدگاه

  • Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?
    خیلی ممنونم. چگونه می توانم وارد شوم؟

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *