برای ایجاد یک شبکه خصوصی WiFi چه نیاز دارید؟

برای ایجاد یک شبکه خصوصی WiFi چه نیاز دارید؟

 

این برای دستیابی به یک شبکه بی سیم (WiFi) در خانه خود مفید است، ساده و نسبتا ارزان است. این به شما موجب صرفه جویی در وقت و هزینه برای اتصال به اینترنت و قطع ارتباط انواع سیمها برای کامپیوترهای شما می شود.

اگر می خواهید شبکه بی سیم خود را در خانه ایجاد کنید، به یک نقطه دسترسی بی سیم نیاز دارید. اگر رایانه های خانگی شما شبکه نیستند، یا اگر می خواهید شبکه اترنت خود را جایگزین کنید، باید یک روتر بی سیم را راه اندازی کنید. این به شما این امکان را می دهد که از سیگنال های بی سیم رادیویی یا کابل های اترنت برای اتصال کامپیوترهای خود به یکدیگر، چاپگر خود و همچنین اینترنت استفاده کنید. روتر ۸۰۲٫۱۱g معمولا به عنوان سریع و قابل اعتماد توصیه می شود.

هنگامی که روتر وصل شده است، با توجه به تنظیمات پیش فرض آن کار می کند. شما می توانید تنظیمات را با دسترسی به یک رابط وب تغییر دهید. نام شبکه را انتخاب کنید، که همچنین به عنوان شناسه مجموعه سرویس (SSID) شناخته می شود. یک کانال را انتخاب کنید اکثر مردم – احتمالا شامل همسایگان شما – از کانال ۶ استفاده می کنند که ممکن است باعث ایجاد تداخل در خط شما شوند، بنابراین یک کانال متفاوت را انتخاب کنید. برای محافظت از امنیت روتر خود یک نام کاربری و رمز عبور تنظیم کنید در غیر اینصورت، کسی که در نزدیکی کارت بی سیم در کامپیوتر خود می تواند به سیگنال شما ضربه بزند.

برای محافظت از حریم خصوصی شبکه شما می توانید از دسترسی محافظت شده Wi-Fi (WPA) استفاده کنید که یک نسخه جدید و پیشرفته از یک برنامه امنیتی معمولی (WEP) یکبار استاندارد است. این گزینه بیشتر از نقاط دسترسی عمومی استفاده می شود و می تواند با ورود به سیستم با یک رمز عبور قابل دسترسی باشد. همچنین شما می توانید یک برنامه فیلتر کردن آدرس دسترسی به رسانه (MAC) ایجاد کنید که به کلمه عبور متکی نیست. برای انجام این کار، شما باید مسیریاب خود را با لیستی از آدرس MAC خاص در رایانه خود تنظیم کنید.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *