بیت کوین: پول با تکنولوژی بالا یا پول سیاه و سفید؟


پس چگونه همه اینها در واقع کار می کنند؟ اول، تکنولوژی های blockchain به شبکه های peer-to-peer بستگی دارد. در این شبکه ها شرکت ها دارایی های خاصی را در رایانه های شخصی خود در سراسر بقیه شبکه ها به اشتراک می گذارند. در مورد تکنولوژی بلوچین، دارایی یک مبنای تمام معاملات بیت کوین است که از ابتدای نمونه به خود گرفته است. هر رایانه ای در شبکه دارای دسترسی به این دفترچه است که به هر کسی کمک می کند از تلاش برای تقلب کردن سیستم با صرف یک واحد دیجیتال واحد پول بیش از یکبار جلوگیری کند.

سیستم بیتکوین معاملات جدید را به بلوک ها تقسیم می کند و پس از آن همه کامپیوترهای متصل به شبکه را به چالش می کشد: با حل یک مشکل ریاضی، معاملات را بررسی کنید. اولین کامپیوتر برای حل مشکل، برخی از بیت کوین ها را به عنوان پاداش می گیرد. این فرایند “معدن” نامیده می شود.

پس از آن کمی پیچیده تر می شود. اول، مشکل مشکل ریاضی به طور مستقیم بر میزان پردازش قدرت متصل به شبکه بستگی دارد. در حالت ایده آل، برای یک کامپیوتر (یا گروهی از کامپیوترها) باید ۱۰ دقیقه طول بکشد تا بلوک جدید معاملات را بررسی کند.

هر چند وقت یکبار سیستم تجزیه و تحلیل می کند تا ببینید چه مقدار زمان لازم برای تایید بلوک جدید است. اگر رایانه کمتر از ۱۰ دقیقه طول بکشد، سیستم مشکل را مشکل تر می کند. اگر برای تأیید بلوک بیش از ۱۰ دقیقه طول بکشد، سیستم کاهش می یابد و مشکل را پیچیده تر می کند. و برای بالا بردن همه چیز، کلاهبرداری از تعداد بیت کوین هایی که هرگز تولید می شود وجود ندارد: ۲۱ میلیون. پس از آخرین بیت کوین ظهور، معدنچیان برای تأیید معاملات هزینه ای دریافت خواهند کرد اما هیچ بیت کوین جدید ایجاد نخواهد شد.

Bitcoins
به خاطر اینکه چگونه سیستم اجازه می دهد تا خریداران و فروشندگان ناشناس باقی بمانند، شهرت کمتری کسب کرده اند. این پول محبوب برای پول شویی و معاملات سیاه و سفید تبدیل شده است. اما پس از یک جلسه کمیته بانکداری سنا در ماه فوریه ۲۰۱۸، بیت کوین مشروعیت بیشتری کسب کرد، و ارزشش در عرض چند ساعت افزایش پیدا کرد. و اکنون کسب و کارهای بیشتری آن را به جای پول نقد یا اعتبار قبول می کنند.

این بدان معنی است که آینده ای واقعی در بیت کوین وجود دارد، و همانطور که بسیاری از علاقه مندان می گویند، ارزش واقعی در کد خودش است: تکنولوژی بلوچین. با قرار دادن اقلام واقعی، اطلاعات فیزیکی به اطلاعات دیجیتال، می توانید از معاملات blockchain برای ردیابی همه چیز از معاملات املاک و مستغلات تا نحوه ی گرفتن ماهی در ساحل ژاپن به منوی رستوران سوشی استفاده کنید. استفاده از یک رکورد دیجیتال برای ردیابی هر مرحله از تراکنش می تواند به جلوگیری از مشکلات تقلب و مسمومیت غذایی کمک کند.

فن آوری Blockchain نیاز به یک شبکه باز با رایانه های بسیاری دارد، و تقریبا غیر ممکن است که هک شود. چه رایانه ای هکرها حتی هدف قرار می دهند؟ چگونه می توانستند بدانند این اولین بار است که داده های تراکنش را رمزگشایی می کنند؟ امنیت در قلمرو دیجیتال به نظر می رسد تکان دهنده، اما blockchains می تواند پاسخ.

نه خیلی سریع. در حالی که blockchain ممکن است غیر قابل نفوذ باشد، خریداران بیتکوین به جای ذخیره دلارهای دیجیتال نیاز دارند. بنابراین “کیف پول دیجیتال” به عنوان مکان هایی برای نگهداری این ارز توسعه داده شد و کیف پول های دیجیتال را می توان هک کرد و یا حتی به طور ناخواسته پاک کرد. بسیاری از شرکت های ثالث که وعده داده اند از آن محافظت کنند

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *