چگونه آشکارسازهای رادار کار می کنند

مبانی رادار
برای درک اینکه چگونه آشکارسازهای رادار کار می کنند، ابتدا باید بدانید که چه چیزی تشخیص داده اند. مفهوم اندازه گیری سرعت خودرو با رادار بسیار ساده است. اسلحه سریع اسلحه تنها فرستنده و گیرنده رادیویی است که به یک واحد متصل شده است. یک فرستنده رادیویی دستگاهی است که جریان الکتریکی را نوسان می دهد به طوری که ولتاژ بالا و پایین در یک فرکانس مشخص می شود. این انرژی تولید انرژی الکترومغناطیسی می کند و وقتی جریان جرقه می شود، انرژی از طریق هوا به عنوان موج الکترومغناطیسی حرکت می کند. فرستنده همچنین تقویت کننده ای است که شدت انرژی الکترومغناطیسی و یک آنتن را پخش می کند که آن را به هوا می فرستد.

گیرنده رادیویی فقط معکوس فرستنده است: امواج الکترومغناطیسی را با یک آنتن جمع می کند و آنها را به جریان الکتریکی تبدیل می کند. در قلب خود، رادیو تنها انتقال امواج الکترومغناطیسی از طریق فضا است.

رادار استفاده از امواج رادیویی برای شناسایی و نظارت بر اشیاء مختلف است. ساده ترین کار رادار این است که به شما بگویم که جایی که دور است. برای انجام این کار، دستگاه رادار یک موج رادیوی متمرکز را منتشر می کند و برای هر اکو گوش می دهد. اگر یک مسیر در مسیر موج رادیویی وجود داشته باشد، برخی از انرژی الکترومغناطیسی را منعکس می کند و موج رادیویی به دستگاه رادار باز می گردد. امواج رادیویی از طریق یک هواپیما با سرعت ثابت (سرعت نور) حرکت می کنند، بنابراین دستگاه رادار می تواند محاسبه کند که چقدر جسم بر اساس مدت زمان سیگنال رادیویی برای بازگشت است.

رادار همچنین می تواند برای اندازه گیری سرعت یک شی، به علت یک پدیده به نام شی Doppler مورد استفاده قرار گیرد. امواج رادیویی مانند امواج صوتی فرکانس خاصی دارند، تعداد نوسانات در هر واحد زمان. هنگامی که تفنگ رادار و ماشین هر دو ایستاده ایستاده، اکو خواهد فرکانس همان موج به عنوان سیگنال اصلی را داشته باشد. هر قسمت از سیگنال هنگامی که به ماشین می رسد، منعکس شده و منعکس شده است.

اما زمانی که ماشین در حال حرکت است، هر قسمت سیگنال رادیویی در یک نقطه دیگر در فضا بازتاب می شود که الگوی موج را تغییر می دهد. هنگامی که ماشین به دور از تفنگ رادار حرکت می کند، بخش دوم سیگنال باید فاصله بیشتری را برای رسیدن به ماشین از قسمت اول سیگنال حرکت دهد. همانطور که در نمودار زیر می بینید، این اثر موج “موج کشیدن” یا فرکانس آن را کاهش می دهد. اگر ماشین به سمت اسلحه رادار حرکت کند، بخش دوم موج به فاصله کوتاهتر از بخش اول قبل از انعکاس حرکت می کند. در نتیجه، قله ها و دره های موج به هم می چسبانند: فرکانس افزایش می یابد.

با توجه به میزان تغییر فرکانس، یک اسلحه رادار می تواند محاسبه کند که سرعت ماشین به سمت آن حرکت می کند یا دور از آن است. اگر یک اسلحه رادار در داخل ماشین پلیس در حال حرکت استفاده شود، باید حرکت خود را نیز انجام دهد. به عنوان مثال، اگر ماشین پلیس در حال حرکت ۵۰ مایل در ساعت باشد و تفنگ مشخص کند که هدف در حال حرکت است با سرعت ۲۰ مایل در ساعت، هدف باید ۷۰ مایل در ساعت رانندگی کند. اگر اسلحه رادار مشخص کند که هدف به سمت ماشین پلیس حرکت نمی کند یا از آن فاصله دارد، هدف دقیقا ۵۰ مایل در ساعت رانندگی می کند.

افسران پلیس بیش از ۵۰ سال به این سرعت در حال جابجایی هستند. به تازگی، بسیاری از ادارات پلیس نوع جدیدی از آشکارساز سرعت را اضافه کرده اند، که به جای امواج رادیویی از نور استفاده می کند. در بخش بعدی، ما خواهیم دید که چگونه این دستگاه های برش لبه کار می کنند.

 

لیادور
در بخش آخر، ما به اسلحه های معمول رادار مورد استفاده قرار گرفتیم که پلیس از دهه ۱۹۵۰ استفاده کرده است. این روزها، دفاتر پلیس بیشتر و بیشتر از اسلحه های لیزری به جای رادار معمولی استفاده می کنند. عنصر اساسی در یک اسلحه سرعت لیزر، همچنین اسلحه لیادار (برای تشخیص و محدوده نور) نامیده می شود، نور متمرکز است.

اسلحه لیادار زمانی که نور از نور مادون قرمز عبور می کند به ماشین می رسد، گزاف گویی می کند و به نقطه شروع بازگشت می کند. با افزایش این زمان با سرعت نور، سیستم لیادار تعیین می کند که چقدر جسم دور است. بر خلاف رادار پلیس سنتی، لیدار تغییر در فرکانس موج را اندازه گیری نمی کند. در عوض، تعداد زیادی لیزر مادون قرمز را در کوتاه مدت برای جمع آوری فاصله های متعدد ارسال می کند. با مقایسه این نمونه های فاصله های مختلف، سیستم می تواند محاسبه کند که سرعت ماشین در حال حرکت است. این اسلحه ها ممکن است چند صد نمونه در کمتر از نیم ثانیه طول بکشد، بنابراین آنها بسیار دقیق هستند.
لبخند برای دوربین!

پلیس می تواند از سیستم های لیدر دستی استفاده کند، درست مثل اسلحه های رادار معمولی، اما در بسیاری از مناطق سیستم لیادار کاملا اتوماتیک است. این تفنگ پرتو لیزر را در یک زاویه در جاده پرتاب می کند و سرعت هر خودرویی را که عبور می کند را ثبت می کند (سیستم یک تنظیم ریاضی را برای زاویه دید حساب می کند).

هنگامی که یک ماشین سرعت بالا تشخیص داده می شود، سیستم یک دوربین کوچک را راه اندازی می کند که تصویری از پلاک خودرو و چهره راننده را می گیرد. از آنجاییکه سیستم خودکار تمام مدارک مورد نیاز پلیس را جمع آوری کرده است، اداره مرکزی به سادگی یک بلیط را ارسال می کند و آن را به پست الکترونیکی فرستاده می کند.

در بخش های بعدی، ما خواهیم دید که چگونه دستگاه های تشخیص کمک به speeders فرار از تله سرعت رادار و لادار. ما همچنین خواهیم دانست که چه پلیس می تواند برای کشف کردن کسی که از یک رادار استفاده می کند، انجام دهد.

 

بلند کردن سیگنال ها
در بخش های قبلی، ما دیدیم که چگونه پلیس از رادار سنتی و همچنین تکنولوژی لیزر جدید استفاده می کند تا سرعت رانندگی را افزایش دهد. به نظر می رسد رادار معمولی نسبتا آسان است. ساده ترین رادار شناسایی فقط یک گیرنده رادیویی پایه است، چیزی شبیه به آن است که شما از ایستگاه های رادیویی FM و AM استفاده می کنید.

هوا پر از سیگنال های رادیویی است – آنها برای همه چیز از طریق پخش تلویزیونی به درب بازکن گاراژ استفاده می شود – بنابراین برای گیرنده باید مفید باشد، باید فقط سیگنال ها را در محدوده خاصی انتخاب کند. گیرنده در رادیو طراحی شده است تا سیگنال ها را در طیف فرکانس AM و FM بگنجاند، در حالی که گیرنده در یک رادار شناسایی شده به محدوده فرکانسی استفاده شده توسط اسلحه های رادار پلیسی است. به طور دوره ای، محدوده فرکانسی استفاده شده توسط پلیس گسترش یافته است، و سرعت سنج ها در همه جا باید در تجهیزات تشخیص جدید سرمایه گذاری کنند.

یک آشکارساز رادار اولیه شما را بسیار خوب خواهد کرد اگر افسر پلیس در پشت شما رانندگی می کند و اسلحه رادار را روشن می کند. آشکارساز به شما هشدار می دهد، اما تا آن زمان، افسر در حال حاضر تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دارد. با این حال، در بسیاری از موارد، آشکارسازها سیگنال را انتخاب می کنند قبل از اینکه سرعت ماشین را می توان ردیابی کرد. پلیس اغلب رادارهای خود را برای مدت زمان طولانی رها می کند، به جای اینکه آنها را پس از عقب نشینی در پشت ماشین، فعال کند.

اسلحه های رادار دارای یک آنتن مخروطی یا قوطی شکل هستند که سیگنال رادیویی را متمرکز می کنند، اما موج الکترومغناطیسی به سرعت در یک منطقه وسیع پخش می شود. اسلحه رادار به طوری تنظیم شده است که فقط سرعت یک هدف خاص را کنترل می کند، نه همه چیز در مجاورت، بنابراین احتمال دارد یک آشکارساز سیگنال رادیویی را بلند کند، پیش از اینکه اسلحه رادار خودرو را شناسایی کند.

البته، با این نوع آشکارساز، شما عمدتا به شانس قرعه کشی متکی هستید – اگر افسر پلیس تصمیم بگیرد قبل از هر ماشین دیگری هدف قرار گیرد، شما گرفتار می شوید. آشکارسازهای مدرن حفاظت بسیار وسیعتری از speeder ها را ارائه می دهند، همانطور که در بخش بعدی مشاهده خواهیم کرد.

 

سیگنال های تماس

در بخش آخر، ما به آشکارساز رادار معمولی نگاه کردیم که رادار پلیس را با یک گیرنده رادیویی ساده انتخاب می کنیم. این نوع آشکارساز یک دستگاه کاملا منفعل است: به راحتی وجود رادار را تشخیص می دهد. آشکارسازهای پیچیده تر در حقیقت نقش مهمی را در از بین بردن پلیس ایفا می کنند. علاوه بر گیرنده پایه، این دستگاه ها دارای فرستنده رادیویی مخصوص خود هستند که سیگنال مداوم را پخش می کند. اساسا، سیگنال اولیه سیگنال را از تفنگ رادار پلیسی تکرار می کند، اما با سر و صدای اضافی رادیویی مخلوط می کند. با استفاده از این اطلاعات، گیرنده رادار یک سیگنال اکو گیجکننده را دریافت می کند و پلیس نمی تواند خواندن دقیق را انجام دهد.

آشکارسازهای مدرن ممکن است شامل یک پانل حساس به نور نیز باشد که پرتوهای لیدار را شناسایی می کند. این دستگاه ها دشوار تر از رادار سنتی فرار می کنند، زیرا پرتو بسیار متمرکز تر است و بیش از فاصله های طولانی حمل نمی کند. با گذشت زمان، یک آشکارساز حضور پرتو لیزری را تشخیص می دهد، ماشین در حال حاضر بیشتر در مناظر پرتو است. برخی از اسکرولرها سعی می کنند از این سیستم ها با کاهش بازتابی ماشین خود جلوگیری کنند. یک سطح سیاه رنگی را بازتاب می دهد زیرا نور بیشتری را جذب می کند. رانندگان همچنین می توانند پوشش های پلاستیکی خاصی را که بازتابی از صفحات عکاسی را کاهش می دهند، دریافت کنند. این اقدامات محدوده موثر سیستم لیادار را کاهش می دهد، اما نه دامنه آشکارساز راننده. با استفاده از این زمان اضافی، یک speeder ممکن است قادر به کاهش سرعت قبل از لیادار تفنگ می توانید خواندن در سرعت خود را دریافت کنید.

Speeders
همچنین ممکن است از یک گیرنده لیزر استفاده کنند. این کار اساسا همانند یک مسدود کننده رادار است. علاوه بر پانل حساس به نور، آشکارساز دارای دیودها (LED) ساخته شده در خود است که پرتو نور خود را تولید می کنند. هنگامی که این پرتو بر روی سیستم لیادار براق می شود، گیرنده نمی تواند هیچ نور منعکس را تشخیص دهد و بنابراین می تواند خواندن سرعت روشن را دریافت کند.

مهم است که توجه داشته باشید که هیچ کدام از این سیستم ها ۱۰۰ درصد موثر نیستند. حتی با یک سیستم تشخیص و مداخله در بالای خط، پلیس هنوز هم ممکن است سرعت شما را بگیرد. همچنین، از آنجا که پلیس به طور مداوم تکنولوژی جدید کنترل سرعت را معرفی می کند، آشکارساز ممکن است ناگهان قدیمی شده باشد. هر زمان که این اتفاق می افتد، Speeder به طور کامل مجهز به همه چیز را تخلیه و تمام تجهیزات جدید را انتخاب کنید.


دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *