چه چیزی باعث خطوط افقی ضعیف در مانیتور من می شود؟

 کوره دیافراگم: به جای یک صفحه فلزی، گریل دیافراگم شامل سیمهای کوچک عمودی است. پیکسل های روی لایه فسفری به جای گروه های مثلثی در نوارهای عمودی مرتب شده اند. هنگامی که اسلحه الکترونی در یک ردیف اسکن می شود، سیم ها پیکسل هایی را که پرتوهای فرد روی آن تمرکز می کنند، جدا می کنند. این رویکرد دارای دو مزیت نسبت به پوشش پنهان سایه است. اولا استفاده از سیم ها به جای یک صفحه نمایش، انرژی بیشتری را از طریق اسلحه الکترون به دست می دهد، که باعث می شود تصویر روشن تر شود. دوم، وضوح بالقوه عمودی یک صفحه نمایش می تواند بیشتر باشد، از آنجا که گریل دیافراگم به فاصله عمودی پین هول ها به عنوان یک ماسک سایه انجام نمی شود.

کوره های دیافراگمی یک مشکل مهم دارند و این چیزی است که خطوط افقی را می بینید. برای حفظ فاصله مساوی بین سیمهای عمودی، دیافراگم کوره دو (یکی در نمایش ۱۴ اینچ یا کوچکتر) سیمهای دمپر افقی دارد که سیمهای عمودی را در محل نگهداری میکنند. این سیمها یک سایه ضعیف در لایه فسفری ایجاد می کنند که به طور معمول قابل توجه نیست، اما هنگامی که یک تصویر یا برنامه با پس زمینه نور نمایش داده شده در مانیتور خود داشته باشید، می توانید آنها را مشاهده کنید.

اختراع Trinitron اخیرا منقضی شده است، به همین علت شما می توانید تکنولوژی Trinitron (و خطوط خفیف) را در دیگر مانیتورهای سازنده مشاهده کنید. شرکت های چندگانه همچنین تغییرات ترکیبی را ایجاد کرده اند که ویژگی های کوره دیافراگم و ماسک سایه را ترکیب می کنند.


دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *