BLOGFAا انواع کیبورد

کیبورد SafeType:
شاید در نگاه اول اصلا متوجه اینکه این ممکن است کیبورد باشد نشوید. شرت سازنده این کیبورد گفته است که این کیبورد می توانند سالمترین کیبورد برای دستان شما باشد. البته طریقه کار کردن با این کیبورد شاید تا ماه ها شما را اذیت کند و به آن عادت نکنید.

Frog Pad:
این کیبورد بسیار کوچک است و عده ای بر این اعتقاد هستند که از حالت کیبورد خارج شده است. بر روی این کیبورد تنها ۱۵ حرف وجود دارد. شرکت سازنده این کیبورد اعلام کرده اگر روزانه به مدت ۶ ساعت با این کیبورد تمرین کنید می تواند با قدرت ۴۰ کلمه در دقیقه تایپ کنید.

Twiddler 2:
این کیبورد نیز چیزی مابین کیبورد مچی و Frog Pad است که شما باید آن را دور مچ خود قرار دهید و با همان چند دکه کوچکش کار کنید. البته شرکت سازنده اعلام کرده است که با یک تمرین کوچک می توانید با آن تا ۳۰ کلمه در دقیقه نیز تایپ کنید.

OrbiTouch:
این کیبورد بیشتر به وسایل افراد فضایی که در فیلم های عملی تخیلی دیده می شوند شباهت دارد اما تنها یک کیبورد و موس ساده است. به گفته سازندگان این کیبورد شما می توانید هر یک از دسته های این کیبورد را در هشت حالت بچرخانید و هر حالت یک عدد یا حرف را ایجاد می کند. البته در کنار این کیبورد این دسته ها نقش موس را نیز بازی می کنند که آن را بیشتر هم عجیب می کند.

DataHand:
به گزارش مشرق، این کیبورد برای افرادی طراحی شده است که بسیار تایپ می کنند و همین باعث ایجاد درد در دستهایشان می شوند. کار با این کیبورد نیز مانند کیبورد قبلی است باید حالت های مخبلف را برای تایپ کلمات ایجاد کنید.

+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۳۹۱ ساعت ۹:۲۹ توسط مبینا بلوچی  | نظر بدهید

۵ کاربرد جالب کلید Alt

Alt ، این کلید کوچک که در سطر آخر کیبورد که در میان کلید ویندوز و Space جا خوش کرده است را چندان دست کم نگیرید! چون کلید بسیار کار آمد و با استفاده ای برای حرفه ای هاست. در این جا قصد داریم شما را با ۵ کاربرد جالب کلید Alt آشنا کنیم تا شما نیز به اهمیت آن پی ببرید.

۱-
برای رسیدن به properties کافیست Alt را نگه داشته و روی فایل مورد نظر دوبار کلیک کنید.
۲-
کلید Alt در هر پنجره ای ، با یک فشار منوهای پنجره را فعال می کند و با ترکیب آن با هر کدام از حروف منوها، که زیر آن خط کشیده شده است، پنجره مربوط به آن منو را باز میکند.
۳-
در مرورگر اینترنت اینترنت اکسپلورر ، ترکیب Alt و End شما را به آخرین صفحه ای که مشاهده کرده اید ،خواهد برد.
۴-
در مرورگر اینترنت اینترنت اکسپلورر، ترکیب Alt با یکی از دو کلید جهت راست و چپ ،عمل Back و Forward را انجام می دهد.

۵- با ترکیب Alt و Tab شما می توانید به سهولت پنجره های فعال ویندوز را جابه جا کنید.

میتونید با ترکیب Alt و عدد ۲۵۵ (۲۵۵ از قسمت سمت راست کیبورد) …
اسم نامرئی بگذارید … برای مثال شما نمیتونید اسم فولدرتون رو نزارید
یعنی اگه میخواید هیچ اسمی واسه فولدتون نزارید … یا کلمه New Folder گذاشته میشه یا اسم قبلی فولدر
ولی با این ترکیب میتونید برای فولدرتون اسم نزارید

یه چند مورد در باره نشستن روی صندلی
۱-
برای محافظت از کمر خود از صندلی های استفده کنین که قسمت تحتانی کمر رو پوشش دهند
۲-
ار تفای صندلی خود را به گونه ای تنظیم کنید که حالت طبیعی بدن حفظ شود
۳-
صندلی خود را به گونه ای تنظیم کنید که لبه صندلی به پشت زانوی شما فشار وارد نیاورد
۵-
زانو ها با زمین هنگام نشستن باید زاویه ۹۰درجه داشته باشن
۶-
صندلی دارای دسته بوده تا دست ها روی ان قرار بگیرد

+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۳۹۱ ساعت ۹:۲۳ توسط مبینا بلوچی  | نظر بدهید

تغییر رمز ایمیل

جهت تغییر رمز عبور ایمیل یاهو بصورت ذیل عمل کنید :

۱-       وارد ایمیل باکس خود شوید.

۲-       در گوشه سمت چپ بالا اسم شما با پیشوند Hi… دیده میشود. مثلا Hi Mahmood.  در گوشه سمت چپ آن یک فلش کوچک وجود دارد. بر روی آن کلیک کنید.

۳-       از منوی ظاهر شده Account info را انتخاب کنید.

۴-       بعد از این کار از شما درخواست میشود که مجدد رمز را وارد کنید. با زدن صحیح رمز وارد یک صفحه جدید میشوید.

۵-       در این صفحه از قسمت Sign-In and Security گزینه Change your password را کلیک کنید. با انتخاب این گزینه پنجره جدیدی ظاهر میشود.

۶-       در داخل این پنجره ابتدا رمز قبلی سپس رمز جدید را در کادرهای مربوطه وارد کنید. و بعد کلید Save را کلیک کنید.

+ نوشته شده در سه شنبه بیست و ششم دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۵ توسط مبینا بلوچی  | یک نظر

ترفندهای جیمیل مخصوص حرفه‌ای‌ ها

در سال ۲۰۰۴ میلادی، جیمیل تعریف تازه‌ای از سرویس ایمیل تحت وب را مطرح کرد، سرویس پست‌الکترونیکی مبتنی بر وبی که ظاهری ساده، سبک و دوست داشتنی داشت و با آن یک گیگا بایت فضای مجانی، جواب دندان شکنی به تمامی رقبا داده بود.

حال، فضای این سرویس ایمیل، ده برابر شده و توانسته میلیون‌ها نفر از سراسر جهان را به سمت خود جلب نماید. حتی اگر هر روز هم از جیمیل استفاده می‌کنید، هنوز برخی از جوانب امر بر شما پوشیده است و بسیاری به ترفندهای استفاده از این سرویس پستی آشنایی کافی ندارند. به کمک این ده ترفند قادر خواهید بود تا به یک کاربر حرفه‌ای جیمیل بدل شوید.
 

ادامه نوشته

+ نوشته شده در سه شنبه بیست و ششم دی ۱۳۹۱ ساعت ۹:۲۰ توسط مینا یزدانی  | نظر بدهید

حضور در اتاق چت صوتی بدون وجود اسم IDی شما در لیست

ممکن است شما در اتاق chat باشید و با voice حرفی میزنید که بقیه را عصبانی میکند و آنها شما را Ignore یا boot میکنند ویا اینکه از Room بیرون میشوید

شما میتوانید با این ترفند کاری کنید که اسمتان در گوشه سمت چپ صفحه نباشد ولی صدایتان در اتاق باشد

وقتی یاهو مسنجر بالا آمد IDتان را بنویسد و بعد در قسمت login نام room مورد نظر را بدهید. وقتی وارد اتاق شدید talk خودتان را به کار بیاندازید و بعد logout را بزنید و سریع چند بار بر روی talkتان کلیک کنید تا فعال شود. اگر نتوانستید خلاص شوید در قسمت server آخرین IP را بردارید

+ نوشته شده در سه شنبه بیست و ششم دی ۱۳۹۱ ساعت ۹:۱۹ توسط مبینا بلوچی  | نظر بدهید

قفل کلید راست در وبلاگ

برداشتن محدودیت راست کلیک در صفحات Web

حتما با وبلاگهایی رو به رو شده اید که راست کلیک را ممنوع کردند و به جای آن یک پیغام ظاهر میشود اگر در این صفحات احتیاج ضروری به راست کلیک داریدبه روش زیر عمل کنید

ابتدا با کلید موس راست کلیک کنید و بدون آنکه انگشت خود را از روی موس بردارید کلید ESC را فشار دهید تا پنجره پیغام بسته شود. سپس انگشت خود را از روی موس بردارید خواهید دید که منوی راست کلیک ظاهر میشود

البته بعضی از وبلاگ نویس ها زرنگ تر از این حرفها هستند واین عمل در وبلاگ آن ها فایده ای ندارند

یک راه دیگر هست که اگر کسی طالب آن است در قسمت نظرات برای من یاداشتی با ID خود بگذارد تا برای ایشان این مطلب را send کنم .

+ نوشته شده در سه شنبه بیست و ششم دی ۱۳۹۱ ساعت ۹:۱۸ توسط مبینا بلوچی  | نظر بدهید

ایجاد سیستم یکپارچه امنیتی :

با رعایت همه نکات زیر امنیت سیستم شما به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت :

۱ )
Active نمودن ویندوز به منظور به روز رسانی ودریافت ونصب خودکار آخرین سرویس پک ها .
دقت کنید مسئله بالا از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است ولی کسی به آن توجه ندارد انشاءاله بزودی و بطور مفصل چگونگی اکتیو و آپدیت کردن ویندوز را بطور کامل توضیح خواهیم داد .

 ۲ ) تهیه
Backup از فایلها و برنامه های حساس ( در موارد خاص تهیه پشتیبان در چند Hard Disk به صورت لحظه به لحظه و آنی )

 ۳ ) استفاده از برنامه های
AUTO RECOVER – این قبیل برنامه ها در صورت صدمه دیدن ویندوز و یا پاک شدن فایلها قادر به بازگرداندن اطلاعات و بازگشت به حالت قبل هستند.

 ۴ ) استفاده از آنتی ویروس
AntiVirus وSpy Sweeper و فایروال مناسب و قوی و از آن مهمتر UPDATE روزانه و مرتب آنها 
داشتن آخرین نسخه آنتی ویروس موجود در بازار قادر به حل مشکل شما نیست . عمده مشکلات را ویروسهای جدید ایجاد میکنند و تنها راه شناسائی و از بین بردن آنها آپدیت روزانه آنتی ویروس میباشد .

 ۴ ) استفاده از ویرژال درایو (
Virtual Drive ) – ویرژال درایو قادر است اطلاعات شما را از خرابی و صدمات ویروس همچنین سرقت اطلاعات تا حدود زیادی ایمن نگاه دارد زیرا در این حالت اطلاعات کد گذاری ( Encrypt ) شده و به صورت غیر مستقیم روی هارد ذخیره می گردند ( نکته : هرگز از برنامه هایی چون Folder Guard و … استفاده نکنید چون این برنامه ها تا زمان فعال بودن سیستم عامل امنیت فایلهای امنیت شما را به صورت نسبی حفظ می کنند) پس همواره جز درایو سیستم عامل کل هارد دیسک را به صورت یک جا به یک یا چند درایو مجازی تبدیل کنید .

 ۵ ) همواره پسورد های خود را تغییر دهید و همه نکات امنیتی را در انتخاب پسورد رعایت کنید .

 ۶ ) استفاده از حساب کاربری
GUEST

 ۷ ) استفاده از
Screen Lock , Security Administrator و … جهت ایجاد محدودیت های بیشتر در ویندوز

 ۸ ) استفاده از اکتیو کارت (
Active Card ) جهت اجازه دسترسی به اطلاعات حساس

 ۹ ) تبدیل فایل سیستم به
NTFS

 ۱۰ ) کنترل
PROSSES و ایجاد TASK LIST همچنین محدود سازی کاربران در ایجاد و حذف TASK ها

 ۱۱ ) بالا بردن امنیت در
Internet Explorer

 ۱۲ ) استفاده از برنامه های
Auto-Protect و System Works قوی برای چک کردن سیستم هانند Norton System Works

مراحل ایجاد و حفظ امنیت در سیستم به صورت فهرست وار بیان گردید پیاده سازی تمامی مراحل فوق نیاز به تخصص و تبحر دارد و برای کاربران عادی و غیر حرفه ای قطعا غیر ممکن است .

در قسمتهای بعد به تفکیک و بطور مفصل به این موارد خواهیم پرداخت .

+ نوشته شده در  پنجشنبه شانزدهم شهریور ۱۳۸۵ساعت ۱۰:۴۶  توسط مهدی سوزنده و رضا باقرزاده  |  ۷ نظر

ارسال فایل بدون اینترنت

 HyperTerminal  برنامه ای است که توسط آن می توانید با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نیاز به اینترنت) فایلهایی را از هر نوع به دوستانتان ارسال و یا از آنها فایلهایی را دریافت نمایید.

شاید شما هم مانند من از ارسال فایلها توسط ابزار ذخیره سازی (مانند CD، دیسک و…) خسته شده اید در این قسمت قصد داریم به بررسی یکی از قابلیتهای جذاب و کمتر شناخته شده ویندوز که توانایی بالایی در ارسال و دریافت فایلهای مختلف به نام Hyper Terminal بپردازیم. HyperTerminal چیست؟ HyperTerminal برنامه ای است که توسط آن می توانید با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نیاز به اینترنت) فایلهایی را از هر نوع به دوستانتان ارسال و یا از آنها فایلهایی را دریافت نمایید. در صورت کار با این برنامه در بسیاری از موارد شما دیگر نیازی به استفاده از اینترنت نخواهید داشت، بنابراین قادرید در هزینه های اتصال به اینترنت تا حد زیادی صرفه جویی کنید.

برنامه Hyper Terminal به صورتی کاملاً ساده و آسان طراحی گردیده به صورتی که شما با چند بار کار کردن با آن می توانید با نحوه کار کاملاً آشنا گردید.

نکته: برای استفاده از HyperTerminal شما به امکانات خاص نیاز ندارید فقط کافی است که کامپیوتر شما و فردگیرنده به یک مودم مجهز باشد تا شما از طریق خط تلفن فایل مورد نظرتان را ارسال و یا دریافت نمایید.

+ نوشته شده در سه شنبه بیست و ششم دی ۱۳۹۱ ساعت ۹:۱۸ توسط مبینا بلوچی  | نظر بدهید

نرم‌افزار WinRAR یکی از پرطرفداران نرم‌افزارها جهت فشرده‌سازی فایل‌ها در میان کاربران است. اما شاید برای‌تان عجیب باشد که بدانید به وسیله این نرم‌افزار می‌توانید تصاویر موجود در یک فایل Word را به آسانی استخراج کنید! بدین صورت که اگر قصد ذخیره تصاویر موجود در یک فایل Word را داشته باشید، دیگر نیازی به باز کردن این فایل و ذخیره تک‌تک تصاویر ندارید. بلکه با کمک WinRAR می‌توانید تمامی تصاویر را به راحتی به صورت مجزا ذخیره کنید. در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *