چیپست Teradici چیست و چرا باید از زیروکلاینت های Teradici در Desktop Virtualization استفاده کرد؟

حذف CPU Local در زیروکلاینت، نیازمند چیپ Teradici PCOIP است. این چیپست به همراه تکنولوژی PCOIP امکان انتقال تصویر از نرم افزار در حال اجرا در سرور مرکزی را به کاربر نهائی می دهد. از PCOIP برای بهینه کردن سرعت انتقال داده ها و تصاویر در زیرساخت های مجازی سازی دسکتاپ و VDI استفاده می شود.

کاربران متوجه تفاوت سرعت انتقال اطلاعات و تصاویری که از یکPC  لود می شود با تصاویر و داده هایی که زیروکلاینت از طریق PCOIP منتقل می کند، خواهند شد. چرا که تصاویر و داده هایی که در مجازی سازی دسکتاپ به صفحه نمایش کاربر منتقل می شود می بایست دارای سرعت زیادی باشد تا کاربران با مشکل کندی مواجه نشوند و وقفه ای در کار کاربر به وجود نیاید. با توجه به این نکته، در می یابیم که تصاویر در PCOIP به صورت پیکسل به پیکسل منتقل می شود و برای انتقال داده ها در هر حرکت موس نیازی به لود شدن مجدد تصویر و فایل نیست و فقط پیکسل های جدید به تصویر اضافه می گردد. این مساله خود باعث سرعت در انتقال تصاویر می گردد و بار ترافیکی موجود را تا حد چشمگیری کم می کند. همچنین با استفاده از تکنولوژی PCOIP در Virtual Desktop فقط تصاویر از سرور مرکزی بر روی Workstation در قالب اطلاعات محلی منتقل می شود، بدون منتقل کردن و دسترسی بیشتر اطلاعات دیتاسنتر به سمت کاربر و این حفاظت از دیتا از مزیت های مهم این تکنولوژی می باشد. چون تمامی نرم افزارها بر روی سنترال سیستم نصب و اجرا شده است، کاربر اجازه دسترسی بیش از حد مجاز تعریف شده و یا اجرای نرم افزارهای غیر مجاز و مخرب بر روی دسکتاپ خود را ندارد.

تفاوت چیپ ست های Tera1 و  Tera2

با هر محصول جدیدی که در جهان امروزی تولید می شود، اولین سوال کاربران این است که چه ارتقاء جدیدی در محصول ایجاد شده است؟ در این گزارش تفاوت بین دو چیپ ست Tera1  و Tera2 مورد بررسی قرار گرفته است.چیپ ست Tera2 نسبت به مدل قبلی خود ارتقاء یافته و علاوه بر جدیدتر بودن با ویژگی های به مراتب بالاتری طراحی شده است Tera2 و نه تنها دارای عملکرد بالاتری در گرافیک وب است، بلکه قابلیت استفاده از چهار مانیتور به طور همزمان را نیز داراست. این محصول اولین زیروکلاینت PCOIP به حساب می آید که از قابلیت های بی سیم بودن و حافظه نهان سمت کاربر (Client-side Caching) بهره مند شده است. همچنین Tera2 دارای انرژی کارآمدتر و بیشتری نسبت به مدل های قبلی خود است. چیپ ست Tera2 از پهنای باندی استفاده می کند که نسبت به چیپ ست Tera1 پنجاه درصد کمتر است، اما عملکرد آن پنج برابر بیشتر شده است.

برای آنکه با مزایای این چیپ ست جدید بیشتر آشنا شویم، جزئیات بیشتری را ارائه می کنیم. عملکرد گرافیکی Tera2 افزایش یافته است، به گونه ای که حداکثر رزولوشن ارائه شده در یک محیط مانیتوری دوتایی به ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ (محیط مانیتور چهارتایی ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰) می رسد که یک جهش بزرگ در نوع خود محسوب می شود. در نتیجه اجازه داده می شود تا در یک صفحه نمایش بزرگتر مورد استفاده قرار گیرد. عملکرد تصویر آن بی نظیر است به گونه ای که ۵۰ MPPS  را برای یک محیط VDI  یا ۳۰۰ MPPS  را برای یک محیط ایستگاه کاری ارائه می دهد. یکی از قابل پیش بینی ترین ارتقاء های انجام شده در چیپ ست Tera2، قابلیت چهار مانیتوری آن است. این ویژگی توانایی استفاده تا چهار مانیتور را به شما می دهد، بدون آنکه حتی کیفیت رزولوشن تصویر کاهش یابد.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *